Gå til innhold

Aldri mer p-sprøyte!!!

Anbefalte innlegg

Jeg tok min siste p-sprøyte i mai 2010. Hadde da gått på den i nesten 1 år. Mistet helt mensen da jeg gikk på den, og var helt blødningsfri frem til frebruar i år.

Men da jeg først begynte å blø, så ville det ikke stoppe heller! Blødde så godt som konstant, selv om det varierte i mengder, med bare en eller to dager her og der som var blødningsfrie.

I begynnelsen av juli sluttet jeg plutselig å blø, og fant fort ut at jeg var gravid. Det endte med en SA da jeg bare var rundt 5 uker på vei. Ren tipping, siden jeg ikke hadde stabil syklus, men det er heller ikke poenget.

Etter at jeg mistet trøstet jeg meg med at jeg ihvertfall kunne bli gravid (har hørt og lest at man kan bli ufrivillig barnløse av å gå på sprøyta), og at nå var kroppen min tilbake til normalen. Den gang ei!

Da jeg mistet, blødde jeg i ei uke, så en uke uten blødning, blødde så i ei uke osv.. Nå blør jeg annenhver uke!!!

Noen andre som har opplevd det samme, hvor lang tid tok det evnt. før alt var som det skulle igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143538495-aldri-mer-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har tatt 3 p-sprøyter til sammen, siden du gikk på den i ett år?

Systemet vil nok stabilisere seg etter hvert, men hvis du er veldig urolig kan du kanskje spørre legen din.

Min lege advarte meg mot å bruke p-sprøyte i årevis pga at det kan bli vanskelig å bli gravid etterpå.

Men har lest på nettet at noen blir gravide med en gang, selv etter å ha brukt sprøyta lenge.

Så det kan man ikke si sikkert på forhånd.

Nei, tror det ble 5 sprøyter til sammen. Ble selvfølgelig rådet der jeg fikk sprøyta første gangen, til å ta den litt oftere enn hver 3.mnd, for å slippe mensen..

Nå ble jo jeg gravid, så trodde liksom at ting var som det skulle igjen, men det er det jo tydeligvis ikke, med mindre jeg har verdens korteste syklus...

Det er nesten ingen leger som anbefaler p sprøyte lenger pga mye bivirkinger .

Jeg tok 2 sprøyter og gikk opp 10 kg på to mnd, fikk masse kviser og blødde i 6 mnd uten stopp :(

Håper at syklusen din stabiliserer seg snart hi, vet hvor slitsomt det er med så store blødninger .

Annonse

Takk, det håper jeg også :)

Hadde heldigvis ikke så mye bivirkninger av den, det jeg la på meg kom flere måneder etter at jeg begynte på den, og hadde nok mer med at jeg ble samboer å gjøre ;) Så mens jeg gikk på sprøyta, var jeg egentlig fornøyd. Skulle bare ønske at jeg visste den gangen at det er et helvete når man slutter!

Dere som har gått på p-sprøyta, hva slags prevensjon har dere gått over til? Har fått litt angst for å tulle med hormonene etter den sprøyta, samtidig som jeg ikke liker kondomer, så lurer veldig på hva som er greit å bruke når jeg skal begynne på prevensjon igjen, selv om det ser ut til at det er en stund til...

HI

Jeg byttet til hormonspiral og hadde den i 4 år , men jeg blødde i 3 uker hver mnd i 4 år, så den passer heller ikke meg . Men ble gravid 3 mnd etter at jeg tok den ut ,så det gikk fort.

Nå skal jeg begynne med cerazett p piller og går det bra skal jeg over på p stav .

Jeg ble også anbefalt cerazett av legen min, men kan ikke det fort bli samme tøyset som med sprøyta? Merker jeg har mistet mye tillit til helsepersonell når det kommer til prevensjon, så jeg er kanskje i overkant skeptisk ;)

HI

uff så trist å høre :S

jeg gikk på sprøyten i 3 år og ble gravid mindre enn et halv år etterpå... hadde heller ikke mensen på hele 3år (deilig synes nå jeg da) tenkte ikke så mye over bivirkningene den gang, men dette får meg til å lure litt på om jeg noen gang kommer til å velge den typen prevansjon igjen....

Har hørt og lest at flere har kommet fint ut av det med p-sprøyta, og selv var jeg jo fornøyd mens jeg brukte den :)

Skjønner jo det at alle er forskjellige, men har lest masse om p-sprøyta nå, og har foreløpig ikke funnet noen som har fått samme problemene som meg, så da er det vel bare å vente og se hva som skjer...

Èn ting er ihvertfall sikkert: jeg skal ALDRI ta den sprøyta igjen, synes den er skummel :S

Sliter bare veldig med å finne noen ny prevensjon jeg tør å bruke, siden verken samboer eller jeg synes kondom er stas..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...