Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Ei venninne sa jeg ikke frenger det lenger siden vesla nå er 7 mnd. Vet dere hva som anbefales?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Jeg har hørt at man bør kokevannet så lenge barnet får MMe.
Gjest Madolyn Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Når babyen begynner å slikke gulvet og stappe støvdotter inn i munnen er det ingen vits i å koke drikkevannet deres mer Ved ca 6 mnd trur jeg det er vanlig å slutte å koke drikkevannet.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Det sa vår hs også, at de fint kan drikke vann rett fra springen ved 6 mnd. alder. Iallfall i de fleste kommuner i Norge, med tanke på vannkvaliteten. Må bare innrømme at vi fortsatt koker vannet. Bruker denne greie vannkokeren med forskjellige temperaturer på, så det er liksom så lett:) Men vi trener på og drikke fra tutekopp, da tar jeg bare vann rett fra springen......
littlefairy Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 dette lurer jeg også på! Om man kan ta kaldt vann fra springen, og bare varme det i microen før det blandes med mme-pulveret? Gutten drikker jo rent vann fra springen.... =)
abella Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 Når babyen begynner med fast føde er det ingen vits i å koke vannet til mme lenger da de får tilført vanlig bakterierflora gjennom maten uansett. De fleste mme babyer begynner med fast føde ved 4 mnd, og derfor er det som regel ved 4 mnd de fleste slutter å koke vannet til mme. Da kan man også ta det i microen slik noen andre her skriver. Det eneste man må passe på er at temperaturen er sånn at pulveret blir ordentlig blandet ut. Dette kan variere litt mellom de ulike merkene.
Flaggermusa Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 Vannet til mme skal visst alltid kokes i følge min helsesøster. Men det som skal drikkes som tørstedrikk trenger man ikke å koke etter de fyller 6 mnd.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 Så lenge mme skal drikkes med en gang holder det å vame opp til riktig temp. Men om man skal lage å sette i kjøleskap, må vannet kokes først. Det er ikke anbefalt å lage til senere bruk slik en gjorde før.
bIomstre Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Tenker det samme som Eureka, så lenge man lager ferske måltider kan jeg ikke se noen grunn til at vann til mme må kokes og ikke drikkevann. Blander man derimot opp på forhånd er det nok et poeng (husk at det bare kan gjøres med mme som skal tillages ved 70 grader). Så svaret blir det samme som for drikkevann. Hør med hs, hun skal ha lokalkunskap om vannkvaliteten der du bor. Den generelle anbefalingen fra helsedirektoratet er at man kan slutte å koke så snart barnet får annen mat enn mme så sant man er knyttet til et offentlig vannverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå