Gå til innhold

Ang. bursdag. Besteforeldrene har med stor gave også til den som ikke har bursdag!

Anbefalte innlegg

Det gjelder mine foreldre. 1 åringen min har akkurat feiret sin første bursdag og vi har hatt familieselskap. Alle hadde en liten ting med til også vår sønn på 4 år, noe jeg synes er helt greit og kjempe koselig. Men så er det moren min da, hun har med en kjempe stor pakke.... snilt tenkt, men så unødvendig. Det er liksom ikke han som har bursdag og jeg er så redd for at han nå forventer dette fremover når lillebror har bursdag.

Overreagerer jeg ? Jeg sa selvsagt ikke noe til moren min, men bare tenkte mitt. Er dette besteforeldres privilegium? Å skjemme borte barnabarna sine? Tenkte bare at det er kos hvis de har med en bitte liten ting til den som ikke har bursdag, men at en STOR gave er nødvendig.

Kan fortelle at det var en stor pakke med politibil, heklipter og noen andre småbiler inni...

Fortsetter under...

Det ville jeg ja syntes var dumt, da forsvinner jo det spesielle med å ha bursdag! Ville sagt fra til henne at hun et skjønn som tenker sånn på begge barna, men at dere prøver å lære dem at det en gang i året er den enes spesielle dag.

Jeg synes ikke under noen omstendighet at andre enn bursdagsbarnet skal ha gave i en bursdag!!! Jeg hadde sagt fra og ikke latt de få lov til å åpne gaver. Sprt til senere eller sendt de med tilbake der de kom fra.

16.06

Du høres bare SLEM ut.

Så hvis f.eks din 6 åring har bursdag og mormor også tar med en liten ting til din 3 åring...så NEKTER du 3 åringen din å åpne denne??

Herlige mor!!

Synes det er en stor UTING at andre enn bursdagsbarnet får gaver på slike dager jeg da!

Du sier jo selv at det var greit at alle andre hadde med en gave til 4-åringen. Hvis du først synes det er greit at storebror også skal få gaver på lillebror sin dag, så kan ikke DU bestemme størrelsen på gaven. Stor eller liten gave - så lenge storebror får gaver hver gang lillebror har bursdag så vil ha selvfølgelig forvente dette framover. Det er ikke størrelsen i seg selv som skaper forventningene, men det at storebror får hver gang lillebror får bursdag.

Jeg synes du burde informere familien om at dere ønsker at det kun er bursdagsbarnet som skal få gaver

Koselig å ha med en liten oppmerksomhet til storebror, men en stor gave er ikke helt nødvendig og du kan si fra til henne på en pen måte at en liten gave er greit, men de store gavene får være til jul og til egen bursdag.

Annonse

HI her

Jeg vil ikke gå ut å si til familien at de IKKE FÅR LOV til å ha med noe til eldste gutten.

De som hadde med noe hadde med en liten "filleting". Det er bare moren min som kjøper så store ting og henne kan jeg fint si fra at hvis hun skal ha med noe til eldste, så må hun begrense seg! Men å ringe gjestene i forkant å si at det ikke er lov å ta med en liten ting hvis de ønsker til den som ikke har bursdag synes jeg hvertfall er teit.

Husker med tantebarna mine som idag er nærmere 20 år. samme skjedde der, men det avtok etterhvert når de ble litt eldre....gikk veldig bra det, ingen "traumer" og store forventninger om gaver der.

Poenget mitt med innlegget var at mamma kjøpe en kjempe stor gave til storebror hvor vi reagerte, men tok selvfølgelig ikke den vekk fra eldste som er 3,5 år.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...