Gå til innhold

Skifter dere bleie om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 3 mnd bruker Pampers Baby dry bleier nå for tida. De har jo denne tegninga foran, med en måne og noe greier, som hvertfall fikk meg til å tro at det skulle bety at de kan holde om natta.

Pleier ikke å skifte på han om natta med mindre han har bæsja, men om morgenen er jo bleien så vanvittig full og diger at det må jo være superekelt å ligge med!? Han sliter uansett utrolig mye med nattesøvnen og jeg vil jo helst ikke forstyrre det lille han får av søvn, men vet jammen ikke hva som er verst?

Skrevet

vi bruker samme bleie bare vår er 10 mnd...men vi har alltid skiftet på han når vi legger oss...allerede da begynner jo bleien bli full her....tenker som deg at det må være ekkelt å ligge med også har jeg plutselig begynt å tenke på om det kan bli kaldt? siden bleien er våt så lenge......:S

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Ser ann hvor stor bleia er når han vil ha kvelds/natt måltidet (6,5). Pampers activ fit er bleia vi bruker, og den er stor på morgenen, men han snur seg lett i senga, så virker ikke som om den er noe hinder for han, aldri opplevd at han er kald på stumpen om morgenen med Pampers, var værre med Libro bleia, da kunne han være iskald på stumpen, så vi måtte bytte bleia 2 ganger på natt..

Skrevet

Vi bytter ikke bleie på natta, med mindre han har bæsjet, noe som sjelden skjer på nattestid (men skjedde et par ggr ifbm introduksjon av grøt). Men han legges kl 21 og står opp kl 6, så er jo ikke snakk om de aller lengste nettene her. Vi er veldig fornøyde med pampers; bruker nr 4 nå og har aldri opplevd kald rumpe eller lekkasje med dem.

Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. med mindre det er bæsj da (har ikke vært siden han var 6 uker). han er 2,5 mnd. vi bruker pampers baby dry på dagen, men bytter til landlord sine om natta. synes den har bedre sugeevne og blir ikke så klumpete om man ar den på hele natta, men den er litt stor så vi bruker den ikke om dagen

Skrevet

Nå sover tvillingene hele natta,men da de pleide å få mat på natta så fikk de også ny bleie.

De er 2mnd og 19dager.

Er er det alltid bleie og så mat:) Både natt og dag.

Vil tro at det ikke er særlig behagelig å ligge med full tissebleie. Mine blir urolig om de har for våt bleie. Spesielt pampers bleiene.

Skrevet

Hvis bleia virker tung eller hun har bæsjet, skifter vi hvis hun er våken for mat på natten. Men hender vi hopper over det.

Skrevet

Her bæsjer hun kun om dagen, en sjelden gang om morningen. Meen om jeg er våken, så får hun seg en ny bleie. Jeg pleier som oftes å sovne mens hun spiser stakker, så det er ikke ofte det skjer, hehe.. Hun blir lys våken, men skjønner at det er natt så hun sovner heldigvis ganske fort igjen:)

Skrevet

Leste et sted at de små ikke er så plaget med våte bleier om natta, anbefaler at man ikke bytter tissebleier. (var enten Gro Nylander erller Karin Naphaug). Pga de små våkner av alt "styret" og det kan være vanskelig å sovne igjen. Vi har gjort litt begge delr. Men når vi ikke har byttet har han sovet godt likevel:-)-

Skrevet

Nei, ikke med mindre han har bæsjet.

Bruker Pampers Active Fit.

Skrevet

Så lenge det ikke er avføring i bleien skal det ikke være behov for å bytte bleie om natten. Har opplevd enkelte netter at bleien har vært veldig full, og har derfor skiftet fordi jeg ikke ønsket at bleien skulle bli så full at den ikke klarte å absorbere mer.

Min filosofi er at hvis babyen synes det er ubehagelig å ha en fuktig bleie, så sier den i fra! ;)

Skrevet

Har aldri bytten en blei på natta etter at Mini begynte og sove hele netter. La merke til at han aldri bæsjet på natta, nå etter at han har fått fire tenner er det bæsjing på morgenkvisten. Men da våkner han og sier fra.......

Har brukt Libero siden vi kom hjem fra sykehuset....er på nr. 4 nå:)

Skrevet

I likhet med ToneC så er grunnen til at vi ikke skifter bleie på natta, at vi vil det skal skje minst mulig da. Har en vàr gutt som kjapt blir lysvåken på natta, så foretrekker stille og rolige nattamminger uten mye "styr" for ikke å ødelegge hans få timer med nattesøvn. Ikke plaget med lekkasjer med pampersbleiene, men de er veldig tunge på morgenen til tross for at "natta" kun varer fra 21 til 06. Enig med andre her i at det ikke kan være så behagelig å sove med disse tunge tissebleiene, men virker ikke som om gutten bryr seg om dette. Han bryr seg heller ikke om han har bæsjebleie da, hehe <3

Skrevet

Her skiftes ikke bleie på natta med mindre det er bæsj da. Bleien er jo tung og full på morgenen men det plager ikke lillegutt. Her er det natta fra ca kl 23-24 til ca kl 07-08.

Skrevet

Jeg MÅ skifte bleie på natta, fordi bleien ellers blir full og renner over (bruker pampers 4-9kg på 5-kg tung baby, tips til bleier som tåler større mengder mottas med takk!)

Men jeg ville ikke gjort det hvis jeg ikke var nødt. Bleiene skal jo føles tørre for babyen.

Når jeg skrifter om natta gjør jeg det i senga, så jeg slipper å drasse han med til stellebordet. Da blir han mer våken, og bruker lenger tid på å sovne etterpå. Bank i (stelle)bordet: hittill har jeg unngått at han plutselig tisser under stell;)

Skrevet

Kan anbefale Coop sine bleier, vi har iallefall aldri hatt lekkasjer gjennom dem, og skifter aldri på natt (med mindre det mot formodning er bæsj da). Og hun er tørr og varm på stumpen om morgenen, selv om bleien er tung.

Frem til hun var kanskje 2 måneder pleide vi alltid å skifte bleie på natten, både pga at det ofte var bæsj, samt at hun måtte "beveges litt på" for å få opp rap (fikk ikke sove godt uten å bli rapet). Nå går det heldigvis mye lettere å få rapet henne.

Skrevet

Nei, ikke nå - men gjorde det de første mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...