Gå til innhold

Kosttilskudd i 2. trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tar dere i 2. trimester? Tar 'Gravid Lifeline' og er snart ferdig med 1. trimester (står på pakken at den er for de tre første mnd, inneholder Folat osv).

Tusen takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Tar Omega 3 kapsler. De vanlige grønne. Snakket med jordmor, og hun sa at så lenge man spiser sunt og variert, så er det tilstrekkelig med omega 3.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

omega 3, multivitaminer, også må jeg gå på jern, men det er kun om blodprosenten ikke er høy nok.

Skrevet

Finnes en pakke til i lifeline serien. en for 2 trimester og ut amme perioden. Tror det står noe med amme på utsiden, står ved siden av lifeline gravid på de apotek jeg har vært på. Først nå jeg så at det er den jeg skal bruke. Har brukt lifeline gravid frem til nå og jeg er 19 uker i dag. Så fra nå av blir det den på meg.

Skrevet

Foretrekker å få det nødvendige gjennom mat, men jeg er ikke plaget av kvalme lenger. Takler ikke tran eller tranpiller, men spiser makrell i tomat flere ganger i uka og fisk til middag ganske jevnlig. Har tatt folat frem til nå da. Er i uke 13.

Skrevet

Jeg tar Omega 3 kapsler og så tar jeg kalsium fordi jeg ikke drikker melk og heller ikke spiser spesielt mye melkeprodukter.

Skrevet

Jeg tar kalsium, men det er fordi jeg går på gikt medesiner å de kan gjøre slik at jeg tar opp mindre kalsium fra maten eller noe i den dur. Husker ikke helt men må hvertfall ta kalsium. Ellers spiser jeg sundt og variert

Skrevet

Har brukt samme kosttilskudd som Ugla - Lifeline. Men det er i samråd med legen at jeg tar en del tilskudd, som ekstra omega 3, d-vitaminer og jern.

Skrevet

Gravide skal ikke ha for mye A vitaminer, jeg tok kosttilskudd og det var for mye A vitamin. Tok med meg vitaminene på 16 ukers kontroll og fikk jordmor til å regne ut hvor mye A vitaminer jeg faktisk tok og det viste seg at jeg tok litt for mye. Husker ikke tallene, for det var jo jordmor som sjekket dette opp for meg. Vil anbefale deg å sjekke med jordmor/lege at du ikke får for stor dose vitaminer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...