Gå til innhold

Tisser på seg på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har gode råd?

Vesla på snart 3,5år har vært bleie fri siden Mai, bortsett fra noen uker i sommer etter urinveisinfeksjon. Vi har nå begynt å kutte ut bleien på natten, men det uten hell så langt.. kun EN natt helt tørr. Det som er vanskelig, er at HUN IKKE VÅKNER NÅR HUN TISSER PÅ SEG! Hva har dere gjort som fungerer?

Tips og råd tas imot med STOR TAKK!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi setter 3-åringen på do en gang før vi legger oss selv, om vi glemmer dette blir det somregel uhell.

Skrevet

Jeg villle ha latt bleie være på til den er tørr om morningen.

I mellom tiden kan dere gjennom føre tiltak som gjør at bleie kanskje er tørr om morningen.

Begrens drikke om kvelden.

Ta barnet opp på do før dere legger dere.

Snakk med barnet.

Må være slitsomt både for dere og barnet å måtte bytte på sengen hele tiden.

Ville ha ventet og ikke stresset.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal hun slutte med nattbleie?

Dersom nattbleien ikke er borte ved 5 år, så må vi se hva vi skal gjøre, men det haster da ikke?

PS!

jeg er for tidlig bleieslutt - når barnet er våkent. Når de sover skal de ha "fri"!

Skrevet

Ja, enig med deg! Men hun vil det SELV! Hun nekter å ta på bleie... og ja, jeg er mor og det er jeg som bestemmer, men noen ganger har man tatt så mange kamper før kvelden kommer, at man gir etter...

Takk for råd.

Vi har redusert drikking på kvelden mye, det siste halve året...

jeg har også prøvd å snakke med henne..men så lenge hun ikke skjønner selv at hun tisser på seg(når hun sover), er det ikke så lett.

Vi tok en ny prat igår kveld, om at bleien MÅ på, helt til den er tørr! Noe av det gikk inn tror jeg:)

Vi får bare fortsette:)

Skrevet

Mine tvillinger som nærmer seg 5 år, bruker fortsatt nattbleie, de var dagtørre da de var 2,5 år..det kan ta lang tid for noen, spesielt ofte for premature / ekstrempremature, som du og jeg har :)

Vi har prøvd flere ganger, men kroppen er ikke klar enda. Ikke stress med det, jenta di er fortsatt liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...