mariabee Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 De siste tre dagene har ikke lillegull ville hatt noe fast føde.HUn er nå rett over 9 mnd og vi har aldri hatt noe problem der i gården. Blir litt fortvilet.. Drikker melk i 06tiden - ca 150ml Frokost kl 09 : nå nekter hun grøt, maks 2skjeer, maks to biter brød, mariekjeks er vel det eneste hun har spist. Ikke fruktpure eller noe sånt vil hun ha heller. 12-13: Mme - ca 150 ml 14: Har prøvd med frukt, skive, osv... NEI NEI! Bare mariekjeks... 15.30-16: Grøt... NEI! 18.30: Mme - ca 150ml 19: Middagsglass: Det eneste av fast føde bortsett fra mariekjeks hun spiser. Ca 3/4 forsvinner da... Drikker greit med vann i løpet av dagen.. What to do????
El1 Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Sliter med skjenekting, så her går det mye i velling på flaske og du kan jo prøve det
mariabee Skrevet 3. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2011 Men hvor mye pulver i forhold til melk? aner ikke helt hvordan det er Og kan jeg bruke de tutene vi har til avent flaskene, bruker 4hulls nå.
El1 Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Jeg veit ikke hva som er "riktig", men jeg har alltid tatt en skje mindre grøt enn mme, eventuelt kan du bytte ut mme med grøt. Jeg lagde 210 ml med 7 skjeer mme og 6 skjeer risgrøt. Nå bruker jeg kun svensk, de har egen velling klar til bruk. Har ikke avent så veit ikke det, men bruker: for tjukkere væske, størrelsen etter nyfødt, 3 mnd og 6 mnd, ellers må du lage større hull med en nål.
El1 Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Du kan selvfølgelig bruke annen grøt en risgrøten...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. september 2011 #6 Skrevet 3. september 2011 har styrt og styrer med det samme...en god stund nå......ett par skjeer grøt bare og kanskje man klarer lure i han ett par biter brød....eneste som får komme inn er melk og melon.... kan jo håper det bare er tenner og en liten fase men jeg er seriøst frustrert nå.... laget hjemmelagte middag til han i dag så får se i morgen om det går ned... moste forretsen en halv avocado og en halv banan sammen og tok litte bitt melon youghurt i...det gikk ned..masse godt fett i avocado;) du kna jo prøve;)
mammasgull:) Skrevet 3. september 2011 #7 Skrevet 3. september 2011 Sånn har vi det også for tiden. Har holdt på en ukes tid. Vrir seg bare vekk og vil ikke en gang smake på ting hun vanligvis elsker. Har fått noen tenner i det siste, så jeg hadde egentlig slått meg til ro med at det var på grunn av tennene, men nå er det noen dager siden siste forventede tann brøt igjennom, og ingen tegn til bedring. Var innom helsestasjonen og forhørte meg der, og de rådet meg til å ikke stresse noe med maten. Det var helt normalt at de hadde sånne perioder, og jo mindre vi stresset med det, jo fortere gikk det over. Babyen kunne merke stresset, og synes det var gøy denne "leken" mend at mamma ser så rar ut når jeg holder munnen lukket. Vi skulle holde oss til de vanlige måltidene, og var hun ikke sulten da, skulle vi vente med å tilby til neste måltid 3-4 timer senere (med mindre de gav skikkelig uttrykk for at de var sulten). Men det er viktig at de får i seg nok væske da. Det pleide å gå over av seg selv. Matnekten kunne også skyldes tenner, selv om du ikke såg noen på vei. Jenta vår har begynt å kompensere på natta, og våkner nå x antall ganger og vil ha melk, så føler vi har kommet inn i en vond sirkel der hun spiser så mye på natta, at hun rett og slett ikke er sulten nok på dagtid. Skikkelig slitsomt.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 har fått den samme beskjeden som deg mammasgull mtp dette med å ikke stresse med maten og heller vente til neste måltid...men vet du jeg sliiiiter med å holde den "regelen" klarer ikke la vær for jeg føler meg slem:(det er jo kjempe lenge å gå uten mat.... men vet vi burde vel prøve det....han er jo blid og glad hele tiden bortsett fra når han skal spise... er barnet ditt fornøyd selv om hun ikke spiser som vanlig? heldigvis ikke våken på natten men er begynt påan igjen med å drikke melk i tolv tiden før vi legger oss og våkner tidligere enn før...
mammasgull:) Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Hun er blid som en sol hele dagen. Smiler og leker på gulvet. Prøvde i går å holde oss til de faste måltidene, og da spiste hun faktisk litt hver gang, selv om det ikke var så fryktelig mye. de må vel lære å kjenne litt på det å være sulten. I dag spiste hun en halv porsjon grøt til frokost, så er superfornøyd med det. Så nå gjenstår det og se om det blir noe mer mat før kvelden :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå