Gå til innhold

Unge mødre = grusomme navn på barna

Anbefalte innlegg

Deilig og kunne være anonym!

Satt på kafè en dag og der var det en ung mor med barnet sitt. Jeg hører hun snakker om barnet og hold fast : hun har kalt for Nicklas Emil (Emiiiiiil), syntest rett og slett det var grusomt. Da kunne hun heller valgt som alle andre unge mødre gjør, fra navnelistetoppen.

Fortsetter under...

Annonse

Så du mener de under 25 gir stygge navn på barna sine? Jeg var 17 og 20 da guttene mine kom, de heter Sebastian og Julian. Mener du at det er harry å stygge navn?? Fy seg!

Jeg skjønner ikke dette med navne hets. Kanskje hu dama du såg der mente at det var det fineste navnet hun kom på, hva så? Har det noe med deg å gjør??

Når barnet mitt på 7 forstår at alle har forskjellig smak på ting så burde også du forstå det!

Noe av det styggeste navnet jeg har hørt er FELIAS!!! Seriøst, hvem kaller ungen sin for det? "Mange barn heter Elias, la oss slenge på en ekstra bokstav, så blir det et annet navn". Men FELIAS, ærlig talt, stakkars unge. Dama er forøvrig over 30, så tror ikke det er bare unge mødre som finner på spesielle navn til ungene sine

Åja, nå trodde jeg hu hadde kalt ungen sin Cilian, Tilian, Evander, eller noe.. MEEEEN, jeg er ung og har verken et stygt navn eller navn fra navnetopplista.. Faktisk er det sjeldent at barn på hennes alder (2,5) heter det samme. Hun har ikke sånn klissnavn ; ) Jeg er 22. Så skjerp deg! Nicklas er et fint navn, samme med Emil.

Annonse

Det var voldsomt til tøffe overskrift...

Men så til innholdet. Hvis man ser på statistikken, så er det sånn at valg av navn på generell basis henger sammen med alder (altså foreldrenes alder) og utdanningsnivå.

Generelt er det sånn at unge foreldre med lavt utdanningsnivå velger navn fra topplistene og navn inspirert av tv, mens mer voksne foreldre med høyt utdanningsnivå i mye større grad velger navn utenfor topplistene og uavhengig av moter.

Men dette er jo kun på generelt nivå.

Om de er grusomme vet jeg vel ikke, Navnene på navnetoppen er på navnetoppen nettopp fordi mange liker dem.

At HI synes de er grusomme får stå for hennes regning.

Personlig synes jeg ofte navnene de unge mødrene er finere enn mange av navnene som "eldre mødre" velger, der synes jeg ofte det er mye sært ute og går.

Hilsen en som selv er "gammel mor"

Tett å si vettu, HI ;) er ung mor, blir 20 denne måneden, men velger ikke navn fra navnetoppen! Har jeg konsekvent unngått. Så hvor du får det fra, at alle andre unge velger navn derfra, vet ikke jeg :) å niklas emil med trykk på i, om jeg forstår deg rett, var rett og slett nydelig. Det er et navn ikke alle har:) marius f.eks er det jo en hel haug som heter. Men et fint navn, for all del. Nå har det seg heldigvis sånn at vi har vidt forskjellig smak på ting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...