www.sovehjerte.no Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 Hvor lenge er de våkne i mellom lurene sine? Her blir lille snuppelupp trøtt etter bare 1 time... helst etter 50 min må hun legges, hvis ikke blir det skrik ved legging.. da har hun gjespet og gnidd seg i øynene i kanskje et kvarter. Før første luen kan hun være oppe 1,5 time, men kun da. Skulle så ønske at hun kunne være litt mer våken mellom hver soveøkt, får liksom ikke gjort noe, bare venter på at hun skal bli trøtt Er det vanlig at de er våkne så lite når de sover så korte økter?
Babyønske �� Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Hvor gammel er hun? Min jente er 4 mnd og er våken 1-1,5 time før hun må legges igjen. Hun er heldigvis i godt humør når hun er våken(stort sett hvertfall), og kan fint ligge en stund for seg selv i vippestol eller babygym. De siste to ukene har det vært tendenser til at hvertfall en av duppene har vært opp mot 1,5 timer. Så har et stille håp om at ting kanskje kan bedre seg snart.
Flaggermusa Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Her er han våken ca 2 timer. Sover bare 30 minutt-dupper 5 av 7 dager i uka. De andre dagene kan han sove 1 t og 15 min. Han blir 8 mnd og det har holdt på sånn siden han var 4 mnd.
www.sovehjerte.no Skrevet 3. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2011 Hun blir 4 mnd om noen dager! er heldigvis blid og fornøyd og kan ligge for seg selv å leke under babygym og i vippestol.. har klart å forlenge noen av lurene, men det er vanskelig da opp mot 60-90 min..
Gjest Madolyn Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Her går det 2-3 timer mellom hver dupp, uansett om han (4,5 mnd) sover 25 minutter eller en time. Legger vi ham før han har tydelige trøtthetstegn så illskriker han seg mørkerød i ansiktet, og vi må bare ta ham opp av vogna og gå inn med ham igjen før han skriker seg vekk. Men han sover ikke mer enn ca 11 timer per døgn da.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 6,5 mnd og veldig likt Flaggermusa. Sover 3 dubber, enten 30 min eller 1 t 15 min. I det siste har det skjedd at han sover hele 1,5 timer! Trur han driver å endrer søvnmønster for tida (til 2 dubber?), så det går lenger og lenger mellom dubbene. Alt fra 2-3,5 timer. Fra 4 mnd var det 1,5-2 timer. De dagene han sover kortere økter merker jeg det mest på at 3. dubben blir tidligere, med den følgen at han blir trøttere på kvelden eller at han tar en ekstra 15-minuttere på fanget. Nattesøvnen er forøvrig ganske variabel for tida, våkner ofte og vill ha pupp.
ToneC Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Vi har nå lagt gutten på eget rom når han sover duppene sine, og han sover faktisk lengre da. fra 30-45 min før til nå halvannen time. Så er verdt et forsøk om dere får babyen til å sovne på eget rom. (Er visst vanlig at de er våkn halvannen til to timer mellom hver dupp i flg søvnterapeut Naphaug)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå