Gå til innhold

Hva fikk du av foreldrene dine til bryllupet??

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har tenkt å gi oss over 20 000 kroner. Jeg synes det er for mye penger egentlig, men er jo takknemlig for at de bidrar til det vi kommer til å bruke på feiringen/mat osv.

Hva fikk dere av dine foreldre og event. av svigerforeldrene?

Fortsetter under...

Vi fikk all maten av mine foreldre (94 gjester og tre retters middag) + at hadde fått en kunstner til å tegne meg og min mann, utrolig fint! Så akkurat verdien vet jeg ikke, men langt over 20 000 iallefall.

Hos svigers fikk vi all drikken, siden vi hadde fest i to dager ble det nærmere 60 000 i drikke. + at vi fikk fire bind med bygde soger fra bygden vi bor i.

Annonse

Jeg har skilte foreldre, mamma har kjøpt kjolen min til 2000, betaler musikken (venn av mamma, så aner ikke prisen der) og kjøper alkoholen inntil 10 000 kr. Av pappa har vi fått 20 000. Svigers skal skaffe mye av råvarene til maten, samt tilberede en del av den (koldtbord/buffet). Trodde det var det de skulle bidra men, men så kom de plutselig og ville bidra økonomisk også, men vet ikke hvor mye det blir. Snille, snille foreldrene våre:) Er veldig deilig å vite at ikke alle sparepengene våre ryker i det:)

Hjelpes tenkte jeg da jeg leste denne tråden!

Nå er ikke jeg gift, enda i hvert fall, men med foreldre som har dårlig råd så kunne jeg aldri ha forventet å fått så mye!

Svigers hadde nok hatt råd til å bidra med 10-20000, men tror nok ikke at de hadde gjort det.

Men nå ønsker jeg meg ikke et stort bryllup heller, og ser ikke for meg at vi ville brukt sinnsyke summer på bryllypsfeiring. Bryllup for meg handler om båndet mellom mann og kone, ikke mest mulig mat og drikke, og flottest mulig gaver..

Annonse

Hvorfor antar du at andres bryllup handler om mest mulig mat, drikke og gaver, og ikke om båndet mellom mann og kone?

Hvorfor tror du at andre forventet eller bad om å få så mye? Har det ikke slått deg at folk kan gi gaver av eget initiativ, uavhengig av størrelse på bryllup og brudeparets økonomi?

Jeg føler at du setter deg og dine verdier opp på en høy hest, hvor du skuer ned på andre og tillegger dem verdier og meninger som du ikke har belegg for. Håper nesten at svigersene dine gir deg 20 000 dersom dere blir gift, slik at du kan få spise i deg din egen fortreffelighet!

Nå giftet vi oss i utlandet, og hadde bare brunsj med foreldre/svigerforeldre da vi kom hjem.

Av mine foreldre fikk vi 4000 kr for å kjøpe lamper+en champagne+en kakespade i sølv.

Av hans foreldre fikk vi 4 sølv t-skjeer.

Vi fikk sofa i bryllupsgave fra mine foreldre. Seng av svigers. (altså, penger til å kjøpe sofa og seng, vi valgte de selvsagt ut selv)

Nå hadde ikke vi noe bryllup, giftet oss i smug i utlandet, så hadde i utgangspunktet ikke forventet oss noen gaver.

Mamma betalte for kjolen min (9000), foreldrene mine sponset 15 000 til bryllupet. I gave fikk vi gavekort på 10 000 fra reisebyrå, inkludert barnevakt når vi skulle reise. Av svigermor fikk vi 5000 og det samme fra svigerfar. De 20 000 ble brukt på reise til Thailand, mamma passet barna de 10 dagene vi var borte :-D

HI her.

Det var jammen mange flotte gaver folk har fått! Hadde ikke trodd at det var vanlig med såå flotte gaver fra foreldre og svigers.

Vi skal bare ha et lite bryllup, men prisen blir nok minst 20 000 uansett. Hvis vi går ørlite i pluss etter feiringen så er der jo veldig bra.

Hos mine foreldre fikk vi 5000 kr i skulle legge i maten og 10 000 kr til gave som vi skulle legge i ett kaffeservice.

Hos hans foreldre fikk vi 5000 kr som vi la i en reise.

Du anonym lengere opp. Hvaofor tror du vi andre har forventet noe?

Jeg har ikke forventet noe, men fikk gaver foreldrene våre ville gi oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...