Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tulla har blitt så tett i nesen... Er det å blåse ut med pumpe eneste alternativ eller finnes det nesedråper for disse små? Får så vondt av henne spesielt om natta, og hun sover dårlig... Surkler skikkelig i henne, og jeg sover på halvt hold i redsel for at hun ikke får puste...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe godt når de små blir forkjølet. Det du kan gjøre er å heve sengeenden (du får kjøpt klosser som du kan sette på sengebeina, slik at hode-enden av senga blir hevet - eller du kan bruke bøker osv - bare pass på at senga står støtt). Når sengeenden blir hevet så er det lettere å puste/blir mindre tett i nesa.

Du får kjøpt nesedråper til de små - men disse står sjelden fremme i hyllene på apoteket. Du må da spørre etter nesedråper til baby i skranken, og de finner de til deg. Jeg brukte det på vesla mi når hun var 6uker, hun var da så tett at hun ikke klarte å spise. Så ga dråpene i forbindelse med måltider hvis hun var for tett til å kunne spise, og ga dråper når hun skulle sove for natten. Ellers så bærte jeg henne mye på armen med hodet høyt, slik at hun ble mindre tett og hadde mindre ubehag. Men bruk disse dråpene minst mulig.

P.s- jeg måtte forresten argumentere ganske sterkt før jeg fikk disse nesedråpene på baby (de er vel redd for at de blir tatt i bruk ved det minste tegn på forkjølelse). Men når jeg sa at hun ikke fikk spist pga tett nese, og slet med nattesøvn så fikk jeg de til slutt. Men brukte de som sagt bare når det var høyst nødvendig.

God bedring til tulla di <3

Skrevet

Man får kjøpt nesedråper til baby overalt! På matbutikken for eksempel. Dette er saltvann og du kan bruke det ved behov. Hvis babyen din blir så tett at den ikke greier spise, til tross for at du bruker saltvannsspray, så kan du i samråd med lege bruke nesespray av typen Otrivin og Rhinox for barn. Disse skal egentlig ikke brukes til barn under to år, men det er klart; hvis alternativet er at babyen ikke får i seg mat eller væske over lengre tid...ja det sier seg jo selv.

Men hev sprinkelsenga i hodeenden, ha det kjølig på soverommet, drypp med saltvann (eventuelt morsmelk, kan fungere veldig fint det også, f.eks. i en liten sprøyte) og sug jevnlig ut med nesesuger.

Skrevet

Har du prøvd saltvansspray og så bruk den nesesugeren hvor man suger selv? Den er helt fantastisk, bruker den på bolla ii disse dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...