Gå til innhold

Rask fødsel for mor = rask fødsel for datter?

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt akkurat denne setningen at hvis mor hadde raske fødsler, så er det vanlig at morets datter også får det..

Noen som har synspunkter eller erfaringer om det stemmer?

Håper jo at det ligger noe i dette, da min mor hadde raske, fine fødsler både når søsteren min og når jeg kom til :P

Fortsetter under...

Jeg håper at det er noe i det - min mor hadde greie fødsler og relativt kjappe, med meg og min søster.

Med førstemann våknet jeg kl 06.05 av vondter, kl 09.25 var han ute :) Så jeg får se nå neste gang, om det går like fort. Men på en annen side, ønsker jeg helst at fødselen skal få vare litt lenger enn forrige gang. Det gikk altfor fort :/

Hos meg gjelder ikke dette ihvertfal. morem min har hatt tre raske fødsler,ca3-4 timer. forrige fødsel hos meg varte i langt over et døgn! blir spennende å se hvordan det blir denne gangen;;P

Jeg har håpet på dette, da både mor og bestemor har hatt veldig raske og enkle fødsler! En av de i bilen på utsiden av sykehuset :P

Men jordmor sier at det ikke har noen sammenheng... :/

to av mine Jm sier det har en sammenheng og det stemmer hos oss =)

Mamma hadde raske fødsler begge gangene... Jeg har hatt to veldig kjappe fødsler og min søster har hatt to kjappe fødsler.. Det værste er at vi alle tre har omtrent samme tiden på alle fødslene våre, ligger på rundt 2-3 timer MAX =) =) =)

Stemmer ikke helt her. Mammas første fødsel tok 16 timer fra bsnnet gikk,min tok i underkant av fem. Mammas andre fødsel derimot gikk raskt, 1,5 time fra vannet gikk. Så er spent på hvor raskt det går for meg denne gangen:)

Annonse

jeg var liten og ble fødd på 3 timer, min feite bror kom på 4 timer og lillesøster var normal og kom også på 3 timer..

min første var rett over 3000g og kom på 2timer, venter nr to nå og håper den bruker nok tid til at vi rekker sykehuset, så mellom 2-3 timer hadde vært passe! men det blir nok ikke slik jeg håper! :P

bestemor fødte også 3 barn med fine korte fødsler,

så her stemmer det nok godt, korte fødsler på mor =korte fødsler for datter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...