Gå til innhold

Noen med halvt afrikanske barn her???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm... Bobbys.no skal jeg sjekke ut. Min lille er som sagt bare halvt og har ikke afro, men veldig krøller som står rett ut. Etter noen dager uten vask blir det mer krus, synes han er så fin da. Men ser det blir veldig fort mye sand og rusk i håret etter han har begynt i barnehage og man skal jo ikke vaske håret for ofte heller.

Vasker håret ved behov.

Om det er masse sand og sånn som sitter i og som ikke går ut av seg selv ved børsting så vasker jeg håret.

Også om det lukter hår...vanskelig å forklare.

men i gjennomsnitt blir det vel 1-2 ganger i uka. (7 dagers uke)

Produktene er veldig bra, siden jeg ikke hadde peiling på hvordan håret skulle stelles sendte jeg de en Mail og fikk raskt svar og tips.

Håret til gutten vår på 19 mnd blir mye mykere og lettere å stelle:)

Blir mye sand i håret nå om dagen ja! Og min har ikke starter i barnehagen enda:)

Fikk høre som barn at jeg hadde afrikansk hår (selv om jeg er hvit), og mener i dag at jeg skulle hatt slike afrikanske fletter i håret. Det ville sett stiligere ut enn en gigantisk "ulldott".

http://babies-cute.com/wp-content/uploads/2009/08/Black-Baby-Girl1.jpg

Annonse

Har noen av der prøvd balsamsprayen der? Eller bruker dere bare balsam? Blir så fort floker. Foreløpig har jeg bare brukt shampo fra Sebamed, men denne er nå snart tom og må uansett kjøpe ny så tror jeg skal prøve shampoen deres, den som ikke skal svi om det kommer i øynene. Prøver jo og unngå det, men ikke alltid så lett.

Balsamspray fra Natusan har jeg, men har lest at denne ikke er så bra.

HI

Annonse

Har en niese samt et fosterbarn i familien som er fra Liberia. Det som man må tenke på er ikke håret i seg selv, men hodebunnen, de danner ikke like mye fett som oss i hodebunnen så det er viktig å ivareta fuktigheten i hodebunnen da den fort blir tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...