Gå til innhold

17 uker på vei og gått opp 7 kg allerede... er det helt sykt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er 165 cm høy og veide 64 før jeg ble gravid, så hadde et pr kg for mye... ingen grunn til å gå opp så mye i vekt egentlig... men... sånn har det gått. I forrige svangerskap gikk jeg opp 30 kg, og har forsøkt å være flink denne gangen, men nå ble jeg helt motløs når jeg gikk på vekta. 7 kg på så kort tid! Fosteret veier jo ikke mye, det er jo bare noen få cm langt!.. Blæh

HI

Noen som husker hvor mye de hadde gått opp ved ca. halvgått svangerskap (eller uke 17 da.. ) og hvor mye de hadde gått opp ved fødsel?... lurer på om 7 kg tyder på at jeg vil gå opp 30 kg denne gangen også på en måte.. Jeg greier ikke huske hvor mye jeg hadde gått opp såpass tidlig sist..

Takker for svar!:-)

HI

Annonse

23.02....

Irriterende for deg kanskje ....deilig for meg :-D

Jeg mister ALL lyst på sjokolade, mat generelt og alt det jeg desverre har tendens til å spise for mye av.

Jeg spiser det jeg MÅ - men ikke mer heller. Derfor har jeg gått ned...

Nei. Jeg hadde gått opp 8 kg i uke 12. Jeg var normalvektig/tynn før graviditet. Jeg gikk opp til sammen 23,5 kg gjennom graviditeten, men hadde gått ned alt igjen tre måneder etter fødselen.

Da jeg var 17 uker hadde jeg gått opp 4 kg, så stoppet det en stund. Nå har jeg lagt på meg 9 kg og er i uke 34. Men jeg tror ikke det er noe som er normalt eller ikke.. venninna mi hadde lagt på seg 14 kg i uke 17, hun la ikke på seg mer resten av svangerskapet,

Ikke stress med dette!

Annonse

Nei det er nok ikke sykt. Du var ikke ekstremt overvektig så du tåler noen kilo, ellers ville jeg snakket med legen om slike ting og IKKE her...får mange unormale svar her :-p

Det første svangerskapet så gikk jeg vel opp 10 kg kjapt de første ukene, var som en kamel, full av vann. Jeg husker ikke hvordan kosten var, så godt mulig jeg spiste for mye salt. Denne gangen er jeg mer bevist på hva jeg putter inn, er i uke 8 og har gått opp 2 kilo og det plager meg ikke større.

Sånn er det for meg også, spiser kun det jeg må, har gått ned 1 kilo og det har ikke kommet på noe heller og jeg er 26 uker. Forbrenninga er på topp og jeg har ikke fått noe vann i kroppen heller enda. Forrige gang jeg gikk gravid var det samme greia, gikk ned 11.5 kilo til sammen, jeg spiste også da kun det jeg måtte og ikke mer og var slankere etter fødsel enn før graviditet og før noen tror jeg er ekstremt overvektig - jeg er ikke det, jeg er normalvektig.

Hvordan i all verden var helsen din etterpå da? gikk du ned 11,5 i løpet av svangerskapet eller totalt med tiden etterpå? Sist la jeg på meg 12 kilo og etter at barnet var født hadde jeg mistet 20 kilo..det merket jeg veeldig godt på kroppen. Normalvektig jeg også, men nesten undervektig etter fødsel.. Nå er jeg i uke 31 og har lagt på meg 10 kilo.

Det er så domt og spørre legen om vekten. Kva trur dokke får til svar jo ete sunt og vere i aktivitet.

Noen legger på seg for ingen ting og andre sliter. Noen går ned med kvalmeproblemer. Noen er så sune og aktive men vekta går opp korfor ?

Jeg kan barre lukte på ein sjokolade så er vekta 2 kg opp. Er jeg på besøk ei helg til venn så risikerer jeg 3 kg. Men er ingen storspiser. Misunner dei som eter som fan og knall tynne.

Jeg bryr meg ikkje kva andre legger på seg har nok med meg sjølv som sliter med vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...