Gå til innhold

MÅ man holde seg etter vaske innstruksene på nøstebarn klær-eller holder det med 30 grader/milo??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vasker med milo på 30 grader ullvask eller kald ullvask alt etter hvilket plagg det er. Ingen av våre plagg har blitt nuppete, hullete eller slitte av den grunn og de er fortsatt varme selv om noen mener at en ødelegger ullfibrene ved milo/varmvask etc etc. Men ull er selvrensende så det trengs ikke vaskes ofte om det ikke er flekkete eller lukter vondt, det hjelper mye å lufte plagget. Husker noen som sa det var bra å henge det ut i tåka hehe, aldri prøvd.

Har vasket Nøstebarn tøy i maskin, og noe har holdt seg like fint mens andre plagg har blitt ødelagt.

De trenger ikke vaskes så ofte (vi bruker stort sett bare tykkere "utenpåull" frå nøstebarn, trøyer og longs bruker jeg noe som tåler å vaskes ofte da jeg ikke helt får meg til å bare henge dette på lufting), og det går ganske fort å vaske for hånd når man først setter igang :) Men stort sett går det bra å ha dem på håndvask i maskinen (men bruker vaskemiddel fra nøstebarn, koster ikke så mye), og jeg må innrømme at det har blitt litt maskinvask av nøstebarnullen her i huset ;)

Vi har hatt massevis av Nøstebarn tøy og ikke opplevd å ha ødelagt noe i vaskemaskinen. Vasker på 30 grader med Milo. Eneste er at jeg synes at noe krymper litt over tid og at det ser litt mer "tova" ut etter mange vask. Det gjør meg ingen ting, jeg kjøper heller litt store str.

Jeg tror det kommer litt an på hvordan vaskemaskin en har og hvor gammel den er. Nyere vaskemaskiner har jo ofte mye bedre ullprogram..

Jeg har vaska ei sparkebukse fra nøstebarn på 30 grader ullprogram med milog og den krympet til dukkestørrelse. Var ubrukelig etter det. Så jeg tar ikke sjansen igjen!

Annonse

Gjest MariRari

Det kommer helt an på vaskemaskinen din. Jeg har i årevis brukt en maskin der ulltøyet har vært like fint vask etter vasker. Men den jeg har akkurat nå krymper alt:-(

Eg vaskar det på ullprogram i maskina, men brukar vaskemiddel frå NB. Det vert og solgt Ullvask på enkelte helsekostbutikkar. Milo inneheld såpe som vaskar vekk lanolinet. Bodyane som svigerinna mi har vaska i maskin med milo er mykje mindre og meir tova enn mine i same str. mi maskin er 3,5 år gamal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...