Gå til innhold

Noen andre her som fikk kynnere tidlig?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 26 + 3, men fikk kynnere tidlig. Kan få det både av og uten fysisk bevegelse, men mest ved bevegelse da. Går fort over, men har det ofte. Har ikke vært bekymret, men litt mer betenkt etter samtale med jordmor i går. Jobber ca 130%-140% stilling, og satser på å klare det ut denne måneden, for så å kutte ut ekstra jobben. Leser at man ikke trenger bekymre seg for tidlige kynnere, men vanskelig å ikke bekymre seg til tider. Derfor lurer jeg på om det er noen andre som har det slik, og som vil dele sine opplevelser med meg.

Hilsen fra Tromsø

Fortsetter under...

Jeg fikk veldig tidlig kynnere, fra ca 4--5 uker på vei. De kom oftere og oftere og sterkere og sterkere. Da jeg var 15-16 uker på vei så hadde jeg kynnere omtrent konstant - det gikk noen minutter mellom hver kynner, men jeg hadde aldri pauser. Jeg var da inne til gynekolog på en grundig sjekk, og fikk konstatert at jeg ikke hadde noen tegn til modning og at alt var bra med barnet. Ble likevel 100 % sykemeldt pga kynnerne, og de forsvant omtrent helt etter ca en uke med sykemelding. For meg var nok kynnerne et signal om at jeg måtte ta det mer med ro.

Jeg fikk kynnere i uke 15, ca. Kommer spesielt etter sex, men også helt av seg selv, Flere ganger om dagen, hovedsaklig på ettermiddag/kveld. Fikk beskjed av legen at det var vanlig, og at en ofte fikk mer dersom en hadde vært gravid før. Jobber fullt, men har anledning til å styre arb. dagen litt selv. Tror det er lurt å hære etter når kroppen gir beskjed, ja!

Jeg er nå i uke 13 og har kynnere. Dette er mitt 3.svangerskap og jeg har vært "plaget" med kynnere i alle svangerskapene, regner ikke med at dette blir noe annerledes.

Så lenge kynnerene ikke er regelmessige (fikk kynnere med 5 min mellomrom i uke 21 sist) så er det ikke noe å bekymre seg for.

Har blitt fortalt at mye kynnere skal kunne være med på å gjøre fødselen letter, men vet ikke om det har noe i seg.

Jeg ville ikke ha bekymret meg så lenge de ikke er regelmessige.

Hvis de kommer etter du har hatt sex, så kan det hjelpe at han ikke kommer inni deg, da sæden kan være med på å lage ekstra kynnere -har jeg lest en plass.

Lykke til

Annonse

Jeg var plaget med mye kynnere en periode i vår. Da var jeg ca 12-16 uker. For meg var dette helt klart relatert til stress på jobben. Etter et par runder med prat med sjefen og jordmor forstod endelig sjefen alvoret og jeg fikk tilrettelegging på jobb. Jordmor sa at så lenge ikke kynnerne var smertefulle eller kom regelmessig, så var det ikke farlig. Men hun mente det var et tegn fra kroppen om å ta det mer med ro og at man skulle lytte til disse tegnene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...