Gå til innhold

Er organinsasjonspsykologi attraktivt å ha på CVn?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og pusler med noen videreutdanning. Er utdannet pedagog, men skal bygge på CVn litt for å få litt bredere kompetanse. Litt usikker på hvilken retning jeg vil i, men tenker litt i retning av å komme inn i bedrifter/næringsliv.

Noen som har en formening om hva som lønner seg her? Er organisasjonspsykologi et overfladisk jalla-fag som "alle" kan ta, eller tar det seg bra ut på toppen av en annen utdanning?

Fortsetter under...

Nja... jeg har det faget selv, det er et forholdsvis enkelt fag som det er lett å gjøre det bra i hvis man gidder å lese litt.

Men altså... "komme inn i bedrifter / næringsliv" er ganske vidt. Hva har du lyst til å gjøre der da?

Det er veldig bra å ha på CV'en dersom du sikter deg inn mot det private næringslivet og f.eks. en mellomlederstilling med tiden. De fleste som ønsker dette som tillegg til annen utdannelse, og ikke spesialiserer seg i det, tar faget på 7,5 sp ved BI.

Ja, nei, jeg vet ikke helt hva jeg har lyst til jeg... Det er vel bare det at jeg har en utdanning som er veldig akademisk rettet, og jeg har lyst til å få litt mer bredde i fagene slik at jeg etter hvert kan få flere jobber type konsulent/veileder/rådgiver i bedrifter o.l. Veldig bredt formulert, men siden jeg er pedagog er ikke dette så urealistisk, jeg trenger bare å spisse kompetansen litt. Er på 15 studiepoeng bare, ikke uoverkommelig det nei.

Tenke, tenke.

Finnes det andre spennende og relevante fag da tro?

Annonse

Jeg har tatt en del ag på BI, bare som en hobby. Organisasjonspsykologi var ikke noe å skryte spessielt av å ha, men helt greit som et av mang fag. Det er et fag man greit står på, med ok karakter, om man studerer pensum i to uker. Skal du kunne tilføre en bedrift noe bør du nok ha vesentlig mer, men om du har annen relevant utdanning kan det jo være et greit lite tillegg.

Jeg tenker å ta det så snart jeg er ferdig med masteren. Organisasjonspsykologi på 30 stp

Har hørt at det er attraktivt på CV og ellers så synes jeg det er interressant. Hadde jeg ikke interresert meg for det så hadde jeg ikke tatt det

Jeg har forresten også pedagogikkutdanning :)

For noe tull 21:40. Tydelig at du vet svært lite om organisasjoner og arbeidsliv.

Som et enkelt tilleggsfag fra BI vil det naturligvis komme i tillegg til annen utdannelse og erfaring, men faget er en hel dispiplin i seg selv ved universitetet, og er relevant bakgrunn for mange ulike jobber innen bedrifter, organisasjoner og HR.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...