Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Det er vel endel forskjellige faktorer som spiller inn, men jeg personlig mistet to ganger før jeg fikk mitt første barn.
frk-fryd Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 du kan jo søke på det hvis du vil på nettet, men husk at i et snitt er hele befolkningen tatt med, og noen har sykdommer som gjør det vanskelig. Erfaringer: jeg har mistet en, født en og neste på vei nå (11 uker) min mor har 4 barn og sier hun har mistet 2 ganger. Tanta mi har 5 barn og har mistet 2 ganger. En tante har hatt mange svangerskap men mistet tidlig hver gang. en tante har 3 barn og har aldri mistet. Siden det er så individuelt, er det umulig å si akkurat hvor stor sjanse det er for at du evt. skal miste flere ganger. Men som legen sa til meg da jeg mistet, da er det ofte noe galt med fosteret og naturen rydder opp.
KLP <3spire<3 Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Jeg har mistet 3 ganger før uke 12 og en gang etter 20 fullgåtte uker, altså 5 fullgåtte måneder! Å miste før uke 12 kan ikke samenlignes med å miste etter 5 fullgåtte måneder, det er nå hvertfall min opplevelse. Jeg syns det var en enorm stor skuffelse da jeg mistet før uke 12, man er veldig trist, lei seg og skuffet. Men når man har gått 5 måneder med ei lita jente i magen, sett, hørt og kjent liv i magen blir det liksom noe helt annet. Henne hadde jeg fått et forhold til, det hadde jeg ikke med de 3 andre graviditetene. Da var det liksom en "graviditet". Men jeg har ikke gitt opp :-) selv om jeg er 39 år ;-) Men dette varierer svært fra kvinne til kvinne, det er umulig å forutse. Masse, masse lykke til :-)
Mamma2010:-) Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Mister du to ganger, har du stor sjans på at det går bra på tredje ganga! Sjansen øker for hver gang du mister faktisk! Mister du tre ganger på rad, skal du ha utredning for habituell abort. Jeg har hatt en SA, en MA og et veldig velfødt barn:) er gravid igjen med nr 2 nå, i uke ti nå, og har en god følelse, allerede sett hjertelyd:) når det "satt" etter de to jeg mistet, kjentes det veldig bra, VISSTE at det kom til å gå bra, og det gjorde det jo:-)
KLP <3spire<3 Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Ja, det stemmer det Mamma2010 sier, etter 3 ganger har man krav på utredning og det fikk jeg. De fant ingen ting feil på meg, likevel skjedde det en 4 gang. På assistert befrukting kan man lese om folk som desverre mister både 3, 4, 5 og 6 ......ganger uten at de finner noe feil. Det er ikke for å være negativ, det er bare sånn at av og til plages noen med å bli gravid uten at man vet hvorfor. Jeg tenkte etterhvert at: Denne gangen er jeg sikker på at det går bra, 2 uker etterpå gikk det galt, bare 2 uker før det gikk galt var jeg 100% sikker på at nå går det bra. Jeg tror det aller viktigste er å ikke stresse, ikke tenke for mye og prøv å leve så normalt som mulig. Selv om det er vanskelig å være ubekymret når man flere ganger har opplevd at det går galt. Realistisk uten å bli for "bekymret og hysterisk", det er jammen ikke enkelt å ha et ønske om å bli foreldre ;-) MASSE, MASSE, MASSE LYKKE TIL :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå