Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #1 Del Skrevet 2. september 2011 kom hjem fra barnehagen, og litt sånn diskre tar ut en ting fra jakkelommen som hun har funnet i barnehagen? Datteren min på snart 5år hadde funnet en prinsesse leketelefon i barnehagen...hun fant den ute sier hun, og denne tilhører nok en annen jente... Jeg sa klart og tydelig at man IKKE kan ta andres ting fra barnehagen selv om den ble funnet ute skulle hun ha gitt den til en voksen. Hun ble helt fra seg, begynte å gråte og var virkelig lei seg. Jeg er på en måte glad hun begynte å gråte fordi det viser at hun forsto hva hun hadde gjort galt. Jeg sa hun skulle ta den med på mandag og si unskyld...men da ble hun enda mer lei seg, de turde hun ikke sa hun (hun er veldig sjenert jente) Omsider så sa jeg at jeg kunne gi den til en voksen og forklare.... Datteren min er en veldig omsorgsfull og god jente, og vet godt at det hun gjorde ikke var rett... Var det rikitg av meg å forklare henne på en bestemt og rolig måte hva hun hadde gjort galt? Eller overagerte jeg? (hun fant jo telefonen ute..men jeg mener hun burde gi den til en voksen, kanskje et barn savner den...hun vet jo det til neste gang nå ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143535893-trenger-synspunkter-fra-alle-dere-s%C3%B8te-m%C3%B8dre-hva-hadde-du-sagt-til-datteren-din-hvis-hun/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #2 Del Skrevet 2. september 2011 Og jeg synes det er viktig at hun lærer at man ikke skal ta ting og stjele ting. Jeg stjal en liten pakke med lego som liten...la den i lommen....min far tvingte meg til å gå tilbake til butikken å levere den. Jeg husker jeg følte meg så flau og skammet meg!! stjal aldri så mye som en nonstop igjen etter det!! Jeg var rundt 7år...og ønsker meg så mye lego..men vi hadde ikke særlig god råd så fikk helst leker på den tiden kun te jul etc HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143535893-trenger-synspunkter-fra-alle-dere-s%C3%B8te-m%C3%B8dre-hva-hadde-du-sagt-til-datteren-din-hvis-hun/#findComment-143535912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg gjør på samme måte som deg, det tar litt tid før det synker inn, men til slutt gjør det det.. Når de finner noe er det noen andre som har glemt det, så det er ikke lov å bare ta det. Har skjedd flere ganger her også, guttene har funnet en fotball på lekeplassen, jentene har funnet et eller annet langs veien e.l. Jeg forklarer at det hender jo de glemmer noe også, og da går de gjerne tilbake for å finne det senere. Da hadde de blitt lei seg om noen andre hadde tatt det i mellomtiden, de skjønner godt at noen kanskje kommer tilbake for å hente ballen sin senere og da må den ligge der de glemte den. Ungene mine har sluttet med å ta ting de finner med hjem, men henger det fint opp så den som har glemt det kan finne det når de kommer tilbake for å lete Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143535893-trenger-synspunkter-fra-alle-dere-s%C3%B8te-m%C3%B8dre-hva-hadde-du-sagt-til-datteren-din-hvis-hun/#findComment-143535916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #4 Del Skrevet 2. september 2011 Ja, det syns jeg. En skal ikke gi etter bare fordi barnet tydelig reagerer på det en sier. De MÅ lære gangen i det når de gjør noe galt. Og det helt fra småbarnsalder av. Så du har gjort det rette. Syns det er greit hun tar det med en voksen, for selv det vil virke inn på jenta di. Det er så lett å ta med noe en virkelig har lyst på selv, men en må bare forstå at selv hvor lyst en har på akkurat den tingen, så kan en ikke bare ta det. Du overreagerer ikke. For jenta di visste tydeligvis at hun hadde gjort noe galt. Det hadde vært noe annet å finne sånt på gata. Men i en barnehage blir mer som at eieren er der hver dag, og er lett å finne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143535893-trenger-synspunkter-fra-alle-dere-s%C3%B8te-m%C3%B8dre-hva-hadde-du-sagt-til-datteren-din-hvis-hun/#findComment-143535926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå