Gå til innhold

Noen som er vernepleiere her? Ang. jobb.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke vernepleier, men har vært med å ansette noen.

Mest aktuelt for deg er å søke i boliger for funksjonshemmede vil jeg tro. Som regel alltid helgestillinger ledige og de er glade for å få inn studenter. Du vil sikkert også få muligheten for ekstravakter.

Hei!

Så kjekt at du har valgt å bli vernepleier!! En utrolig kjekk utdanning.

Mange har inntrykk av at vpl kun arbeider med puh, men dette har endret seg mye de siste 10 årene. Vernepleierutanningen er i stadig utvikling. Den begynte som et kurs på noen uker (for de som arbeidet med mennesker med psykiatri og puh), til deretter å bli til en bachelorgrad, så det sier seg selv at mye har endret seg.

Den røde tråden i utdanningen er empati og etikk. Det å finne roten til problemene og finne muligheter til endring, miljøterapi. Medisiner kommer i andre rekke.

Jeg har arbeidet med ye forskjellig. Som student arbeidet jeg på bolig for puh/ psykiatri, rus/psykiatri og i hjemmesykepleien.

Etter at jeg ble ferdig utdannet har jeg arbeidet på forskjellige steder: Skole, sfo, barnevernet, rus/psykiatri i kommunen, ruskonsulent og nå som saksbehandler på nav.

Du har kjempemange muligheter, du må finne ut hva du interesserer deg for innen miljøterapien.

Eksempler på jobber: barnebolig, dagsenter, boliger, barnevernsinstutisjoner, sykehjem (?), rusomsorg, kriminalomsorg, barnehage,skole, videregående skole, avlastningsboliger voksne og barn, psyk+++

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...