Gå til innhold

Gode råd mot spenningshodepine?

Anbefalte innlegg

Jeg har det veldig ofte, slitsomt!

Vet at jeg har en stiv muskulatur i skuldre og nakke, hadde trengt masse massasje og kiropraktor , men det koster!

Tinningene og pannen er områdene jeg har mest vondt/stramt.

Eller er det en type migrene, siden det er såpass ofte?

Paracet / Ibux hjelper sjelden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143535549-gode-r%C3%A5d-mot-spenningshodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Let etter en akupunktør som driver med triggerpunktbehandling med nåler (noen kaller det også dry needling eller IMS). Dette er den mest effektive måten å bli kvitt muskelspenninger! Muskelspenninger i det området du beskriver gir ofte hodepine i tinning og panne.

En fysioterapeut som også bruker denne metoden kan du evt også prøve, men da får du ikke tilleggseffekten som den klassiske akupunkturen kan gi deg.

Ellers kan du også prøve å ta tilskudd av magnesium og B-vitaminer hver kveld. Magnesium virker lett muskelavslappende og mange av oss har lave nivåer med magnesium - som spesielt tappes om man stresser, trener mye eller har et usunt kosthold med mye syredannende produkter (kaffe, brus, svinekjøtt, sukker m.m.).

Lykke til :)

Hilsen fysio og akupunktør

Hvis du ikke vil bruke penger på behandling, kan du rett og slett trene deg ordentlig varm. Tøye skikkelig ut. Ta deg et glass rødvin og så natta!

Generelt: Bruk noen uker på å passe på at du ikke spenner deg. På jobben kan du be om at ergoterapeut ser på sittestilling osv.

Om kvelden. Pass på at du er helt avspent før du sovner.

God bedring!

(Migrene og spenningshodepine er to helt forskjellige ting. Begge deler er like vondt, men arter seg forskjellig. Førstnevnte er det tabletter for, sistnevnte løser man med trening/avspenning og eventuelt akupunktur/triggerpunktbehandling)

Går du til en naprapat hver tredje måned, og gjør tøyeøvelsene han lærer deg mellom hvert besøk trenger du aldri ha spenningshodepine igjen!

Anbefales på det varmeste, hverken kiropraktor eller fysioterapaut har noen gang vært i nærheten av å hjelpe meg slik naprapaten har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...