Gå til innhold

nattavvenning - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det? og hvor gammelt var barnet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nattavvenning med hva?? flaske, pupp?

jeg avvenner med mme på natt. jeg gir siste måltid når hun legger seg i 6 tiden. jeg har nettopp begynt så hun får og flaske dersom hun ikke spiser noe kl 6, så får hun i 8-11 tiden.den skal og bli slutt på. så gir eg hun vann i stede. heeele natten. raper hun på natt, løper hele natten.MEN hun har klart seg nå i 3 netter uten mat. spiser derimot goodt til frokost i 7tiden på morningen.

Skrevet

Jeg har en oppskrift som kan fungere, men den betinger at barnet tar flaske..

Begynn med å blande ut mme med vann slik at melken blir "halvert", men kan gjerne ha samme volum som før. Gjør dette i noen dager, kanskje en uke, og trapp deretter ned på melkemengden, slik at du bruker kvart mengde melkeinnhold, og nå kan du også redusere volumet litt.. etter noen dager slik, gå over til å gi lunkent vann.

Min lille tass sluttet da å våkne av seg selv etter et par, tre dager med vann. Mulig jeg hadde veldig flaks, men dette resulterte ikke i så mye som en tåre, og nå sover han godt gjennom natten.

Det er viktig å gi gi mer mat på dagen, tilby mat hver 3 time minst, og gjerne noe ordentlig mettende som siste måltid.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...