Gå til innhold

Noen som har Ullfleece dress uten hette m/glidelås fra Nøstebarn? Hvilken str?

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 2 år (ca 95 cm... muligens noen par cm lengre). Vi hadde dressen (da med hette) når han var liten, og den var virkelig gull verdt! Dyr, men utrolig god!!!

Tenkte å kjøpe den i gjen nå, men er så usikker på str. Hva tror dere han behøver? Str. 98 eller 104?

Hvordan er ull bodyene, ribbebuksene deres?

Fortsetter under...

Jeg kan ikke noe om den dressen du spør men 104 forbinder jeg med 4 åring... Håper du får svar fra en som har kjøpt den dressen.

56: 1-2 måneder

62: 2 -4 måneder

68: 4- 6 måneder

74: 6-9 måneder

80: 1 år

86: 1- 1.5 år

92: 1.5- 2år

98: 2-3 år

104: 3-4 år

110: 4-5 år

116: 5-6 år

122: 6-7 år

128: 7-8 år

Vi har ikke den dressen, men erfaringsmessig er klærne fra Nøstebarn store i størrelsen så jeg ville gått for 98. Bodyer/bukser er også relativt store i størrelsen. Gutten min er 20 mnd og har en ullfrotte sparkebukse i str 86 som fremdeles er passe. Er også utrolig fornøyd med plaggene derfra, verdt pengene. Jeg skal investere i et par nye bodyer i ull/silke nå- utrolig behagelig å ha på! Har blitt helt frelst etter at jeg fikk en slik genser selv...

Vi er på 2. ullfleecedressen til jenta vår. Den er virkelig gull verdt, ja, og barnehagen elsker den også:) Hun brukte str. 98 i dressen da hun var 2 år og nå er hun snart 4 og bruker str. 110. Hun er ikke spesielt lang, ca. 102 cm høy. Vil tro at du kan gå for 98 om sønnen din er 95 cm, de er ikke små i størrelsen.

Annonse

Forresten, vi har en barnebutikken her i byen som har sånne ulldresser til salgs. Jeg aldri har sjekket hva slags merke det er men ligner veldig på den du vil ha. Det kan jo være greit å se litt rundt i butikkene. Lettere å kjøpe når man kan prøve på. Prisen var også omtrent samme som fra nøstebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...