Gå til innhold

Svigerfar sjokkskadet over navnevalg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi sendte en meld til samtlige familieoverhoder, med barnet skal hete....

 

Svigerfar svarer da at de er sjokkskadet! Er dette akseptabelt? Syns det er utrolig lite hyggelig!

Kan nevne at samtlige ellers har likt navnet godt, så det er ikke noe spesiellt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare jeg som lurer på om dere venter gutt? Og om han da hadde sett for seg en oppkalling av han?

 

Nei altså, uanstt hva navnet blir, så kan han/de da ikke si slikt! Om de ikke liker navnet, så kunne de vel bare sagt noe om at det virker som et greit navn eller noe.. Eller rett og slett bare gratulert dere med å ha kommet frem til et navn, uten å nevne om de "godkjenner" det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, dette var da bare ett samlebegrep på foreldre, besteforeldre søsken osv. Og heller ikke poenget.

Grunnen er også at når folk er skilt, er det fint om alle får vite det samtidig, så blir det ingen sure miner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent er det i alle fall ikke. Jeg hadde nok gitt faen og klagd til mamma eller noen andre som er partiske, og hadde det dukket opp en god grunn så kunne jeg kanskje vurdert å endre det. Eller om du/dere er tøffere enn meg så hadde jeg spurt om hva de mente med den meldingen.

 

Da vi fant navn til gutten vår var svigermor svært lunken, jeg spurte henne hvorfor og da fortalte hun at en nabo da hun var liten het det og han var voldelig og drakk mye og gjorde henne redd, så navnet forbant hun med noe negativt. Vi diskuterte det grundig og det endte opp med at vi byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi fortalte min familie hva jenta skulle hete var de alle nokså lunkne til navnevalget, og min mor sa noe sånt som: "Det kan du da ikke mene?!". Men vi tok ikke hensyn til deres mening, og i dag kunne de nok ikke sett for seg noe annet navn til jenta vår.

 

Når det gjelder min svigerfamilie, så må jeg innrømme at om de tok avstand fra navnevalget, så ville det bare gledet meg enda mer å bruke det! Så fæl er jeg! ;)

 

Ikke bry deg om hans mening, eller noen andres! Så lenge dere liker navnet, så er det det som betyr noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det blir IKKE endret. Syns bare det er fryktelig ukoselig å svare slik. Han burde da glede seg over barnebarnet han selv har mast om i årevis.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det hvertfall ikke til å forstå! Hadde dere venta gutt, kunne jo responsen komme av at han hadde håpt på oppkalling etter han.. hehe..

Nei, da forstår ikke jeg.. Ikke akseptert måte å reagere på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Bare en måte å gjøre det på, overse reaksjonen, dere er fornøyd med navnet, så det er det.

 

Ikke alle i familien vår likte tanken på at sønnen vår skulle hete Guttorm heller, men vi gadd da ikke ta hensyn til at min søster bare klarte å se "orm" i navnet, eller at min mor sa noe som "kan da ikke mene det" osv. Det var det navnet VI likte, og det er vårt barn, så hvorfor skulle vi ikke gjøre det? Gutten vår kler navnet sitt godt, han er en "stor bjørn" ( 6,5 mnd, 10 kg og 72 lang), og Guttorm var Odins beste kriger i norrønmytologi. Min familie prøvde å "presse" inn navn som Emil og Sebastian... Familien til samboeren min derimot elsket navnet, og var så glad for at vi ville gi barnet vårt et "godt norsk navn" :) Smaken er som baken, om alle sine ønsker skulle spille en rolle, hadde alle barn fått 12 navn forran etternavnet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan få de merkeligste reaksjoner på navn... det er bare å se bort fra det, for det er dere som velger, og de blir vant med det. At det ikke er så hyggelig er en annen sak, men verst for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst det var litt vel mye hormoner her jeg da.

 

Svigerfar likte ikke navnet og du er såret. Vel kanskje mer over at han sa det så brutalt. At han faktisk var sjokkskadet var vel mer ment som en spøk fra hans side. En dum spøk, men når man sender en melding så får man svar.

Synst selv ikke navnet Alva er så pent, og Constance skjønner jeg enda mindre på.

Hadde jeg fått en slik melding så hadde jeg nok ikke svart på den.

 

Jenta er helt sikkert søt hun og er ikke det viktigst? Hun blir helt sikkert farfars lille prinsesse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det, at han ikke mener det som en spøk.

Jeg kjenner min svigerfar, og han er negativ til ALT. Som da jeg kjøpte meg ny bil; "sikkert god den, når den sviver".

At folk ikke liker navnet er helt greit, men det er spesielt av den kommende bestefar å si slikt.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at han er mer sjokkskadet over at dere velger å kunngjøre navnet på en så utrolig upersonlig måte enn at han er sjokkskadet over selve navnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha bestemt dere for et kjempefint navn:) jeg blir sjokkskadet av at noen kan finne på å reagere sånn på et barns navn, og spesielt sitt eget barnebarn.... navnet er bestemt, og liker man det ikke kan man holde det for seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfaren din er tydeligvis en fjott med mange irrelevante meninger om ting generelt, så hvorfor i all verden gidder du å ta reaksjonen hans i betraktning i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en mann med lav sosial kompetanse.

Slik svarer man uansett ikke om man aldri så mye misliker navnet.

Synes navnet Konstance er nydelig. Min oldemor bar dette navnet, og det er flott at det blir brukt igjen.

 

Opplevde selv at mine svigerforeldre ikke var helt fornøyd med navnet til minstejenta. Hun heter XXXa Eirin, og mine svigerforeldre maste i det uendelige om at hun heller burde heteXXXe Eirin, for det passet bedre med to ee i midten, enn ae.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en mann med lav sosial kompetanse.

Slik svarer man uansett ikke om man aldri så mye misliker navnet.

Synes navnet Konstance er nydelig. Min oldemor bar dette navnet, og det er flott at det blir brukt igjen.

 

Opplevde selv at mine svigerforeldre ikke var helt fornøyd med navnet til minstejenta. Hun heter XXXa Eirin, og mine svigerforeldre maste i det uendelige om at hun heller burde heteXXXe Eirin, for det passet bedre med to ee i midten, enn ae.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som syns det er så upersonlig. Vi ser ikke svigerfar hver mnd, da vi ikke bor i nærheten.

Skal love dere at det ville blitt bråk om svigermor hadde fått vite det før han. Rett og slett gjort på denne måten for å bevare den påtatte husfreden.

Det hadde i tillegg endt i en voldsom diskusjon om navnet, hadde vi tatt det face to face. Det er jeg like holden i.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...