Gå til innhold

spørsmål til dere som samsover på natten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sover babyen deres på dagen? Her sover gutten kun på brystet mitt, hvis jeg legger han ifra meg, våkner han og gråter. Om natten ligger han tett inntil,trenger ikke å ligge på meg da. Er d noen som har babyer som sover for seg selv på dagtid? Gutten her er 3 uker gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille gutt er snart 1 mnd og vi samsover. Men om dagen sover han helt fint alene i vogna eller i stua et sted. Må kanskje bysse han i søvn, men våkner ikke av å bli lagt alene. Noen netter ligger han og pappan i dobbeltsenga sammen, og jeg på sofaen. Så blir han båret ut til meg for amming, også legger jeg han inn til pappan igjen. På den måten lærer han seg å sove uten meg, og jeg får noen timer med god søvn :-)

Skrevet

Vi samsov de første månedene, og jeg må innrømme at hun stort sett sov på meg både dag og natt. Når hun ble større begynte hun å sove mer og mer for seg selv både dag og natt, det hele gikk egentlig ganske naturlig.

Skrevet

Her er småen 4,5 mnd, og vi har samsovet siden dag 1:) Om dagen når hun var liten sov hun i vognen og litt på meg.. men etter hvert som hun vokste ble hun mer og mer kosete, og ville ligge opp på brystet mitt.. dette snudde når hun var rundt 3 mnd.. nå har jeg klart å få henne til å sove i vognen på dagen, og vi legger henne i våken tilstand i sengen om kvelden...men hun her har slitt veldig med å finne søvnen sin selv..

Skrevet

jenta mi er snart 9 uker og sover fint alene på dagtid. Vi har ingen rutiner,men når hun begynner å vise tegn til å være trøtt, legger vi hun i sengen sin, sånn ca mellom 16 og 18. Da sover hun i ca 3 timer..:)

Det begynte å gå bedre for oss når hun var ca 5 uker, så det går seg til etterhvert..:) Våres trenger ihvertfall noen timer på dagen for å unngå at hun blir overtrøtt.

Lykketil!

Skrevet

Gutten min var akkurat som din baby. De første 3 mnd ville han kun sove oppå meg eller faren på dagtid, og på natta sov han ganske så inntil meg. Vi øvde på natta ved at jeg lå lengre og lengre unna babyen (faren ble forvist til gjesterommet), slik at baby etterhvert sov på sin egen side i dobbeltsenga (med store puter mellom seg og gulvet), mens jeg lå på motsatt madrass. Jeg la meg også med føttene i hodeenden etterhvert, slik at han ble mer vant til å sove litt unna meg. Han våkna hver gang jeg la ham fra meg, slik at jeg la meg på motsatt side av ham på natta hver gang jeg ammet, slik at han alltid lå stille. Så øvde vi på å ta puppen ut av munnen like før han sovnet, slik at han etterhvert kom over i egen seng inntil dobbeltsenga.

Vet ikke om du egentlig ønsket en "avvenningsmetode" for samsoving, men her klarte hvertfall ikke gutten å sove alene på dagtid før han sov ganske så for seg selv (dvs minst 1 meter unna meg) på natten.

Skrevet

tusen takk for svar! ja hadde vært fint om han kunne sove litt for seg selv på dagtid og kveld. veldig kos med baby på brystet, men har en gutt på 4 år som også vil ha litt tid m mamman sin. jeg får prøve og "lure" meg unna på natten til å begynne med, så får vi se om d hjelper:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...