Gå til innhold

Flere som er "plaget" med veldig mye kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg er idag 39+3 og har så ekstremt masse kynnere. De kan være svake og sterke, omhverandre hele tiden. Men de kommer så ekstremt ofte. Det kan ofte gå kun 3-4 minutter mellom magen strammer seg også tar det gjerne over 30 sekuner før den blir som vanlig igjen.. Men som regel gjør de ikke vondt nok til at jeg tror det er noe på gang. Er bare så utrolig kjipt og tungt og gå med konstante kynnere. Jeg er førstegangsfødense og de fleste av mine venninner som enten har født eller er gravide aner ikke hva jeg snakker om engang. De har aldri opplevd kynnere!

Skulle ønske de bare kunne øke litt i styrke og vare over en lenger periode så jeg kan ringe sykehuset. :)

Noen som har det likt?

(I følge jordmor så er det foressten ett tegn på at det ikke er lenge igjen - det er jo en trøst)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt ekstremt mye kynnere i omtrent en mnd nå, og de blir verre og mer intense jo mer nermere termin jeg kommer, nå kjenner jeg de bak i ryggen også når de kommer...Det er det så gale at jeg omtrent ikke kan gå 5 meter uten å stoppe opp å puste meg gjennom kynnere....utroooolig plagsomt! Kommer både liggende,stående og gående..

Dette er min nr 2, og hadde det ikke slikt med nr 1, så du kan trøste deg med at du kansje vil få en "lettere" fødsel da disse er med på å trene opp livmora :-)

Jeg er i uke 37 nå....og håper bare at jeg slipper å gå mye over tia med disse...

Skrevet

Akkurat som å høre meg selv beskrive det!! For to dager siden lå jeg og leste på senga og måtte legge fra meg bladet mitt for å puste meg igjennom kynnerene.

Jaja, det er jo ikke lenge igjen uansett. Jeg bare blir så ekstrem utålmodig siden jeg føler at kroppen er "igang". Kan det ikke bare ta seg opp!!

Lykke til videre :)

Skrevet

Hei på deg! :-)

Ja, eg er veldig plaget med kynnere. Har merka litt til dei heile svangerskapet, men har vert ekstremt mykje siste to vekene. Er 36+5 i dag.

Kan nesten ikkje bevege meg uten å få kynnere. Spes. dersom eg går trapper, oppoverbakker eller bøyer meg framover/reiser meg opp. Kjempetravelt og irriterande! Det er jo, som jordmor sa til meg, en form for modning, så det kan gjere fødselen lettare når den tid kjem. :-)

Eg er andregangsfødande, og hadde det ikkje så kraftig første gang, men hadde bra med kynnere siste to vekene før den fødselen.

Vi får trøste oss med at alt hjelper for noke ;-)

Skrevet

Da ble jeg plutselig veldig glad i kynnerene mine hvis de kan hjelpe til en lettere fødsel :D Hehe. Men det er jo litt slitsomt å gå sånn også fordi de er jo der konstant. Jaja =) Ikke lenge igjen nå.

Skrevet

Skriver under på dette jeg også! Hadde mye kynnere i første svangerskap, og enda mer denne gangen! Nå på slutten blir de bare vondere og vondere, det er utrolig smertefult å feks gå når det kommer en kynner. Enkelte av dem må jeg nå faktisk puste meg igjennom, føles akkurat som en rie. Satser på at det har gitt meg en tipp-topp trent livmor om ikke annet ;o)

Skrevet

Jeg har også veldig mye kynnere, men de er ikke vonde. Jeg får det hele tiden sikkert 3-4 ila en time.

Det er utrolig slitsomt og det startet for ca 2 uker siden. Jeg er nå i uke 31 og jeg må ta det veldig rolig om dagen, har fått streng beskjed om det av jm.

Men hvis det er sånn at fødselen "kan" bli lettere av den grunn, så er det helt greit :)

Skrevet

Jeg og!!! Hadde ikke kynnere forrige svangerskap. Men nå er det bare blitt mer og mer. Er i uke 36 nå, og jeg tror jo hele tiden at fødselen skal starte. Blir jo helt nervøs av dette ;)

Lurer på hva som menes med enklere fødsel? Sist fødte jeg på 4t 45 min, og jeg synes det var grusomt fordi det var så ekstrent intenst og vondt! Har ikke så lyst at det skal gå raskere jeg... :S Spurte jordmor om mye kynnere gir en super sterk livmor, som vil gi meg en super rask fødsel, -men da lo hun bare å sa nei, det fungerte ikke sån. Så jeg skjønner fortsatt ikke hele poenget med disse kynnerne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...