Gå til innhold

hei:)) sikkert et dumt spørsmål:) om å ta ut penger i butikken ;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har nesten aldri tatt ut penger fra butikk,og når jeg har gjort det,har jeg kjøpt meg en tyggis,og tatt ut 500 kr:)

 

men nå skylder jeg ei venninne 132 kr,og vet ikke om det går an til å tat ut dette eksakte beløpet i butikk? :S siden det ikke er et rundt tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta ut 132,- om de har mynt i kassa. Du kan også ta ut 150,-, 200,- eller noe slikt og veksle en annen plass slik at venninnen din får igjen sine 132,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan ta ut akkurat det beløpet du vil, i kroner og ører ;) uten problem. de aller fleste har to knapper på kassene til kontantuttak. en til når kunden skal betale akkurat eller når de vil at et gitt beløp skal belastes kontoen og en knapp når kunden vil ha et eksakt kontantuttak. vi slipper å summere og regne på det.

 

vil du ha ut 132kr i tillegg til det du har handlet for så taster jeg 132 og trykker kontant tilbake-knappen. da blir du belastet for handelen og uttaket. så neste gang du skal ta ut penger så kan du ta ut hva du vil;)

 

og denne knappen er virkelig en nesestyver for de "drittungene" som kommer inn og skal ta ut snodige summer kun for å irritere kassadama;) de som elsker å se henne svette og regne og lete febrilsk etter kalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...