Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Regner med alle jenter der ute forstår meg når jeg sier at panikken tar meg, for jeg mister håret!!!!!!!! Jeg vet det er normalt å røyte etter man har vært gravid/når man ammer, men dette er så mye mer enn å røyte. Hus er fult av hår, overalt, selv om jeg har det i hårstrik mesteparten av tiden. Jeg har seriøst nesten ikke hår igjen! Når jeg setter det i hestehale er hårtafsen bare litt tykkere enn tommeln min. Hva FAN gjør jeg nå???? Kommer jeg virkelig til å miste alt??
Gjest Madolyn Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Denne artikkelen har mye matnyttig: http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article606899.ece Det står blant annet: "Hårtapet kan virke mer ekstremt om håret ditt vokste mye mer enn normalt under graviditeten, eller om du har langt hår. De fleste kvinner vil få tilbake sin normale hårsyklus innen seks måneder, eller mellom seks og tolv måneder etter fødselen. Da vil håret vender tilbake til sin normale tykkelse." Og - kanskje noe for deg: "Om du føler at hårtapet ditt er større enn det som er vanlig, eller om det ikke er tilbake til normalen når babyen din er rundt 12 måneder, kan det være lurt å ta en tur til legen. Overdrevent hårtap kan nemlig være forårsaket av jernmangelanemi, der kroppens jernlagre er tomme, eller hypotyreose, lavt stoffskifte, som kan være en vanlig tilstand å få etter svangerskapet - to-seks måneder etter fødselen. Dette skal det ikke være vanskelig å få gjort noe med." Håper det ordner seg!!! Her er heller ikke hårtjafsen særlig tykkere enn tommelen min men det har det aldri vært
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 De har en B12 shampoo på apoteket som kan hjelpe..
hippmamma Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Først og fremst mister man håret pga fødselen. (ikke amming). Og dette med B12 shampo er det bare å droppe, for det er hårsekkene som trenger B12 vitaminer, ikke håret. Hårsekkene får vitaminene sine igjennom blodet. Mitt beste tips til deg er å massere gordt i hodebunner hver dag. Spesielt der hvor du mister mye hår. Jeg har ikke tykt hår fra før, men mistet også en del ca 3mnd etter fødsel. Hvis det er riktig ille kan du oppsøke en frisør salong der de har merket Kérastase. De har en serie som heter prévantion. Den er gull når det kommer til håravfall av alle typer. Der jeg jobber selger vi masse av shampoen og serium. Men det beste er et godt og sundt kosthold og at du passer på at alle vitaminene du trenger blir tatt. Deretter masserer du godt i hodebunnen ved hver vask også daglig uten vask, for å øke blodsirkulasjonen. Håper dette ga deg noe
Junifrue Skrevet 3. september 2011 #5 Skrevet 3. september 2011 Kjenner til det der ja, jeg tettet nesten til dusjen hver gang jeg dusjet, i tillegg til at børsten ble helt full ellerpå. Godt jeg hadde tjukt hår, ellers hadde det ikke vært mye igjen, det var jo hår overalt utenom på hodet mitt:p Når hele håret mitt er fletta nå er det like tjukt som ene musefletta mi var før. Fant til og med hår i bæsjebleia til vesla et par ganger! Det gir seg heldigvis, nå er vesla 7,5 måneder og håret begynner å vokse ut igjen, så jeg har sånn fin piggsveis oppe ved hårfestet, men det kommer seg når det vokser skikkelig ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå