Gå til innhold

Tenk deg om før du behandler kassadamen dårlig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber som ansvarlig for kontrakter i et stort firma, og var i uken i møte med en leverandør som ønsker å inngå en større avtale. Selgeren i denne bedrifter var den samme personen som en gang skjelte meg ut etter noter når jeg jobbet som kassadame på rema under studiene.. Kunne ikke unngå å godte meg når jeg kom hjem når jeg såg uttrykket hans når han hilste på meg... :-) Så dere som behandler kassadamene dårlig; tenk dere litt om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke pent å skjelle ut andre mennesker uansett! Men tror du virkelig han huske deg igjen? For å være helt ærlig, så husker jeg veldig sjeldent ansiktene til kassadamene på rema.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, han må være god på ansikter! Jeg handlet på Rema i dag og jeg husker ikke engang hvordan han i kassa så ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som slenger med kjeften til kassadamene. Korfor i helvet klarer ikkje den i kassa SMILE MED BRETT SMIL TIL DEN PERSONEN. Det er noe som irriterer den sure gretne personen som kjefta og smeller. Det provoserer den sinte personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor provosere en allerede sint person? da blir man aldri kvitt han/heller. bedre å bare jatte med og si at det ikke er den i kassen som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, jeg måtte komme og hjelpe ei av mine ansatte med en kunde som hadde store problemer med å oppføre seg da kassa plutselig hang seg opp. og jeg skal si det det er ikke er lett å smile til slike kunder!! etter å ha smilt en halv evighet etterfulgt av utallige beklagelser så får man nok. kunden fikk beskjed om at dersom han ikke klarte å oppføre seg ute blant mennesker så fikk han gå herfra. kasseproblemer som ikke er menneskeskyldt kan vi ikke lastes for.

 

i vår butikk er det greit å si ifra når kundene går for langt.

ikke på en stygg måte, men rolig og saklig.

 

jeg har sagt i fra til mange kunder når de drar den for langt. oftest så er det fordi de ikke er i stand til å følge reglene. har blitt skjelt ut utallige ganger pga varer som er medbrakt inn i butikk men ikke vist frem eller blitt etterlatt på utsiden eller i vår varetekt, mens kunden handler. jeg har kranglet med kunder som ikke vil forstå at ølsalget stenger kl. 20 og ikke 2 min over. det finnes ikke slingringsmonn. dette er fastsatt ved lov. jeg har kranglet med kunder som ikke under noen omstendigheter vil forstå at tippestasjonen ikke er en del av de vanlige kassene og man kan derfor ikke få "service" i tippen før det har kommet en ansatt til å betjene denne. har ikke tall på hvor mange som leverer tippelapper, flaxgevinser osv over kassa og forventer at jeg skal ta meg av dette samtidig som jeg sitter i kassa. "et lite øyeblikk, så skal jeg ringe på noen" funker dårlig og de kan ikke for sitt bare liv forstå hvorfor jeg ikke kan gå fra kassa for å hjelpe dem i tippen midt i rushen. når jeg sier jeg har kranglet med så betyr det at jeg har først smilt og beklaget ørten ganger før jeg "kranglet" ,eller vært litt streng da som kanskje er mer riktig å si;)

 

nåh.. dette hørte vel ikke akkurat til i hovedinnlegget, dette er mer som en kommentar til dette med å smile til vrange kunder.

 

 

man skal tenke seg godt om før man behandler noen som helst dårlig. det er ingen som er bedre enn noen. noen har bedre jobber, noen har mer penger, noen har flere barn, noen røyker mer enn andre, noen trener mer enn andre, noen har lenger hår, noen har penere tenner, noen har mindre skostørrelse og mer usaklig enn dette kan jeg ikke bli for å få frem poenget: i form av sosial status så er det ingen som er bedre enn alle andre. vi spiller med de kortene vi får utdelt og gjør det beste ut av det. enten man er butikkansatt eller tannlege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, men det går den andre veien også. Sure kassadamer som ikke behandler kundene sine skikkelig kan ikke forvente så mye respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for mitt bare liv ikke skjønne meg på dem som får seg til å kjefte og smelle slik. De må jo ha et alvorlig stort sinneproblem, som synes det er helt greit å ta det ut på et fremmed menneske bak disken.....Skummelt med sånne ustabile folk:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Alle kan ha en dårlig dag på jobben. Hva vet du om hva kassadamen sliter med? Men det gir vel ingen grunn til å skjelle noen ut vel?

Man kan komme med en kommentar, men å virkelig skjelle noen ut, er å dra det for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:11. ja det skulle vært flere som meg!!! haha, bare tuller;)

 

men det er helt sant det jeg sier: vår sosiale status gjør ikke til bedre eller dårligere mennesker. det gjør oss ikke til mindre intelligente eller mindre verd. Selv om tannlegen er rik og har et stort sosialt nettverk, mange kontakter og er smart på sitt område så vi ikke det si at vi ikke har det/er det.

 

Vi jobber alle sammen for å få samfunnet vårt til å gå rundt. Ingen yrker for små, men mange yrker for store. Likestilling og likeverd er fremdeles et aktuelt tema.

 

Derfor finner jeg meg ikke i å bli pratet til som om jeg skulle vært dritt under skoa eller et jævla skadedyr. I et serviceyrke er det viktig å holde maska til enhver anledning men alikevel så er det lov å si ifra når det går så langt som personlig trakkassering. Vi er ikke mindre verd selv om vi jobber på et sted hvor utdannelse er et ikke-tema men mindre man er butikksjef. (og ikke engang da, man må stort sett bare ha hodet på rett plass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha...jobber i bar og har ofte tenkt det samme når folk tror de kan behandle meg som sin personlige dørmatte fordi jeg liksom er "under" dem. De tenker ikke på at de fleste i sånn yrker er studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal ikke ta med seg sine private problemer på jobb. dersom man merker at problemene gjør at man ikke kan yte bra nok service så bør man rett og slett bli hjemme.

 

sure kassadamer finnes det nok av. jeg har noen selv i min butikk. vi har også fått klager på det. så det går bestandig begge veier.

 

men temaet er vel kunder som hisser seg opp over ting kassadama ikke kan noe for, eller forventer service og særbehandling utover det ekstreme.

 

Vi gjør bare jobben vår, yter litt ekstra service for å skape gode kundeforhold, men vi særbehandler ingen. alle må følge reglene. både skrevne og uskrevne. kan man ikke oppføre seg og skjeller ut butikkansatte så han man ingenting ute blant folk å gjøre den dagen.

 

og det er lov å si ifra! For begge parter. Er man misfornøyd med servicen så er det lov å si det. men rolig og saklig slik vi ansatte selv gjør når kunden går for langt. kunder har ingen rett til å skjelle og smelle på de ansatte offentlig for ting de ikke råder over. dersom de ikke gir seg så vil de bli eskortert ut av butikken. vi har ledelsen i ryggen når det kommer til slike avgjørelser heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om en kjørelærer jeg hadde en gang. Han lot meg kjøre ti timer ekstra etter at jeg egentlig var klarert for oppkjøring av kollegaen hans (skulle bare ha en avsluttningstime med denne mannen, endte opp med å bruke en del tusenlapper)

 

Han presterte til alt overmål å si til meg den dagen jeg skulle kjøre opp at jeg ikke behøvde å være nervøs, for jeg kunne egentlig ha kjørt opp for lenge siden....

 

Ikke så vanskelig å forstå, kanskje, at jeg ikke var særlig glad i mannen. Men HAN ble ikke glad 15 år senere da det viste seg at det mennesket som VIRKELIG måtte legge godviljen til for å redde ham fra å gjøre en dårlig affære, det var meg.... Jeg var ikke så veldig motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...