Gå til innhold

Når kan vi starte m tutekopp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten blir straks 5 mnd, har flaskenekt på 2. mnd, og når vi prøver å gi vann med kopp blir det BARE søl; han hoster, spruter vann og må få nye klær etterpå, og får i seg max et par ml... Har prøvd mange ganger og teknikken hans blir ikke bedre...

Vil gjerne slukke tørsten hans med kaldt, kokt vann etter at han har spist sin halve porsjon med maisgrøt utblandet med morsmelk på formiddagen. Han er en DIGER plugg som ikke trenger ubegrensa mengder morsmelk (har DIGRE, deilige armer og lår med x antall valker, og nærmer seg vel 9 kg og er som sagt ikke engang 5 mnd) <3

Noen som har tutekopper de kan anbefale? Vi har fått 2 srk i gave, men den ene kommer det ingenting ut av, og den andre kommer det altfor mye ut av :P hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter litt med det samme har, han er ikke flink til og drikke vann:/ har prøvet fra vanlig flaske med den tuppen han er vant med og drikke fra, men da kommer vannet for fort og voldsomt. Blir til at han hoster og setter det litt i halsen....

Kjøpte en kopp på nærbutikken, en Bambino kopp, men den funket ikke. Nå har vi kjøpt en fra Tomee Tippee, ikke noe særlig bedre den. Han forstår ikke prinsippet med og suge. Lar han leke med de for og kanskje plutselig knekke koden.....så får bare se:)

Men har bestilt en fra Tupperwear, og den har jeg hørt mye positivt om. Så da får vi prøve igjen....

Er som du sier, når han skal prøve og drikke fra koppen selv uten tutt, renner det bare masse ut og han setter i halsen og hoster.....

Skrevet

Vi har tutekopp fra tupperware, med en sånn smal spalte det skal komme vann ut av, men jeg må suge ganske hardt sjøl for å få ut en ørliten strime, så har ikke prøvd den på gutten enn så lenge.. Tviler på at han skjønner han skal suge på den, og hvertfall hardt nok til at det faktisk kommer no'..

Prøvde vann på flaske et par ganger før gutten fikk flaskenekt, men da ble han kjempesint når han fikk vann i stedenfor melk... hehe... Ser ut som om han liker vannsmaken da; vil gjerne tylle koppen i munnen selv om han spruter og hoster så øynene blir helt røde.. Stakkars gullet, hehe... Skje blir også bare søl :(

Skrevet

Men Tirilgirl; har dere prøvd flaske med mindre tutt enn den han er vant med, da kommer kanskje vannet litt saktere? :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Vi startet med tutkoppen når gutten var 4,5 mnd. Vi har en fra tuppeware nå, som er genial, den er slik som må presses litt på silikonlokket for at det skal komme noe, så ungen klarer fink å kontrolere selv hvor mye som kommer på en gang :) Ellers er vist Dr.Browns tutkopp veldig bra :)

Skrevet

Madolyn: Trenger ikke suge hardt på den, bare klemm den litt sammen, og sug, så kommer det uten problemer, tok litt trening for gutten vår å klare det uten at det kom for mye, eller ingenting, men han har brukt den siden han var 4,5 mnd :)

Skrevet

Til Madolyn:)

Vi har prøvet flaske med mindre åpning enn han bruker til mme. Men har ikke blitt noe bedre av den grunn:) Virker som han blir veldig overrasket når han bruker samme sugestyrke, og er da vant med at det kommer mme. Når det kommer det "tynne" vannet går det galt......hehe:) Setter bare i halsen og hoster og harker:)

Blir så glad inne i meg når jeg ser for med den deilige gutten din med alle diss valkene sine:)

Hvordan går det med dere og sovingen da, både for liten og stor:)

Skrevet

Vi bruker en fra Bootsapotek, den er fra 4 mnd. Har også den fra Tupperware og en fra dr Browns. Men her funker Boots best. Vi begynte å bruke den da han var 4 mnd, nå er han 8.

Skrevet

3gutt11: ja da fikk jeg det også til med tutekoppen!! Klemte sammen på tuppen og da kom det mer vann med èn gang *rødme* - hvorfor følger det ikke med bruksanvisning på slike ting?? Hehe.. Skal prøve på gutten her etterpå, men venter til det er like før ammetid, i tilfelle han blir sint fordi det kommer vann og ikke melk, så har jeg noe å trøste ham med :)

Ellers kan jeg kanskje introdusere fruktnett snart, for å få i Muffin væske på den måten også??

http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/05/baby-safe-feeder.html

Tirilgirl: sovingen går opp og ned; han sover definitivt best når han sovner rundt kl 21, men vanskelig å holde ham våken så lenge, og om han får en dupp senere enn kl 18 så blir han ekstra grinete og utafor :( Han skrek seg våken 3 ganger i natt og våknet 2 ganger for amming, og ville opp halv seks, så når pappaen går tilbake i jobb etter ferie så må jeg begynne å legge meg samtidig med gutten igjen :P men men! Dagsovingen går greit, men han har en lei tendens til å sovne ved brystet igjen og våkne når vi legger ham fra oss. Håper det bedrer seg når han ikke har vondt i gommene mer (har fått to små tenner nede foran) <3

Skrevet

El1: ja men da kan jeg begynne med tutekopp med god samvittighet :) Gutten elsker pupp over alt så tviler på at han blir sugeforvirret! Og dessuten så har han BITT MEG I PUPPEN SKIKKELIG HARDT 3 ganger allerede :P Så om han plutselig ikke vil ha pupp mer, så gråter jeg ikke akkurat... hehehe

Skrevet

Er ikke like lett å forstå hele tiden :) hehe.. For å venne til vannsmaken kan du prøve med noen sitron dråper eller å legge eple/pærebit i vannet, gjorde vi her for å lære han å like vann :) Og om han ikke helt skjønner tutkoppen, så er et triks å gi litt vann med en barneskje, så sette tuten til munnen :)

Fruktnettet er genialt =) Enda en ting vi startet tidlig med her i gården, bare skrell, del og putt frukten i nettet, skru igjen korken, og vips, de får spise frukt, og vi som foreldre slipper å være redd for at de setter fast biter i halsen :)

Skrevet

Han skjønte tutekoppen fra Tupperware med èn gang :D Skvetter til hver gang det kommer vann og må få litt pause da, men prøver igjen og igjen og holder på et par minutter <3 Får ikke i seg noe særlig men det kommer vel, og så MYE mindre søl enn med kopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...