fjotteline Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 heisann. når kan man begynne med velling i melken? hørte om ei venninne som hadde startet da barnet var 3 mnd. noen med erfaring???
El1 Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Vi begynte da gutten var 3 1/2 mnd, ga en flaske på kvelden. Han er nå 8 mnd og får fortsatt velling som vi kjøper i Sverige.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Har aldri sett helt poenget med velling jeg.. Det er jo like greit å venne dem til grøt på skje enn enda mer på flaske. Man skal vel ikke begynne med velling før 4 mnd heller? helsesøster hos oss så heller ikke noe poeng i å gi babyer velling. Det er sånn vi har gjort det men det behøver ikke alle være enig i.
El1 Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Poeng med velling? Det er jo kjempeenkelt når man er på besøk hos noen, eller ute på tur, gi en flaske som metter godt og lager null søl, glimrende når ungen er sjuk, jeg ga velling om natta så holdt det med en flaske istedenfor 3 med mme, jeg har aldri amma og synes det er kos når gutten sitter på fanget før han skal sove og nyter en flaske. Akkurat nå nekter han spise av skje så da lever han på velling og brød. Etter at han begynte med grøt ville han ikke ha mme så velling er den eneste måten å få i han mme på. Vi burde lære litt av svenskene på akkurat dette.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Har heller aldri brukt velling, ser ikke noe poeng i det, selv om det eventuelt er mer 'renslig' på tur. Faktisk bare her på forumet jeg har hørt snakk om velling i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 11.07 her. Jeg forstår at det er enkelt med velling, og om det er skje-nekt, men fordi det er enkelt for oss voksne syns jeg blir for dumt. Jeg ammer ikke, men står heller opp på natta og gir ei flaske om det trengs enn å "mette opp" babyen fordi jeg syns det er kos på kvelden. Nei jeg er glad for at vi ikke har så mye av det i Norge jeg.
El1 Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Ja er det ikke ille, at jeg gir sønnen min en kosestund på fanget med en flaske heller enn et gråtende måltid i en høystol! Trodde det var normalt å mette opp babyer før de legger seg... Verden er gal.
C.L.H85 Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Jeg begynt med tynn velling da tuppa var 3,5 mnd. Byttet ut noen av skjeene med mme, med grøt. Ville begynne forsiktig så hun ikke skulle få magevondt. Økte litt og litt i et par uker også rett over på grøt;) Hs sa at det var greit å starte med litt velling siden vesla plutselig våknet hver 3 time på natta for å ha melk. Hun får mme, så det ble litt mye en periode. Hun elsket vellingen og sov lengre økter om natten. Nå er hun 5 mnd og spiser 2 * grøt og 1 middagsglass hver dag, men får en kveldsflaske;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå