Gå til innhold

facebook- statuser igjen - hjemmeværende husfar skryter av dagens gjøremål.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og forventer skryt tilbake.

 

denne mannen skryter hver gang han har gjort huslige sysler som støvsuging eller matlaging.

 

er ikke det ganske så vanlig at personen som er hjemme hele dagen tar seg av disse tingene?

 

i denne statusen ramser han opp alt han har gjort og da spesielt på datterens rom. "her er det tellekanter og alt mulig". for å så legge ut bilde av datterens klesskap.

 

jeg kjenner jeg blir svett!!!! og noen av hans andre venner forteller ham hvor flink han er og lurer på om de skal sende sine menn i skole hos han.

 

hva er greia med menn og husarbeid? hvorfor er de så flinke og fortjener skryt hver gang de har løftet fingeren? spesielt om de er hjemmeværende og fruen jobber 100%. det er da en selfølge at disse tingene faller på den som er hjemme? mann eller kvinne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke mann men jeg liker også å få skryt og ros når jeg har gjort noe bra.....selv om dette var forventet av meg.

Synes mannen fra stausoppdateringene var kjempeflink jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig, men det er også helt vanlig å fortelle hva man gjør om dagene og det er også lov med litt selvskryt.

Jeg kan være ganske ellevill og poste feks. "I dag har jeg bytta dekk på bilen. Flinke meg!". Vet at det er helt vanlig at damer bytter dekk, men det er ikke vanlig at denne damen gjør det og når jeg får det til så kan jeg finne på å skryte litt av meg selv.

Du overlever sikkert at menn forteller om sin hverdag som husfar og skryter litt av at han er flink i hjemmet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir heller flau av sånne statuser jeg:-P Av skrytestatuser sånn generellt egentlig.

 

Noen er veldig opptatt av å få fram at de har trent, HVER GANG de har trent. Og gjerne hvor lenge og hvor langt.......Doh! Blir flau på deres vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste er jo at fruen kommenterer med hvor flink han er og lurer på hva hun skulle gjort uten han. tja si det tenker jeg.. hva med å finne seg en mann som ikke har vondt i vilja og som skaffer seg en jobb slik at han ikke blir gående hjemme og legge ut bilder av ungas klesskap og forventer skryt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men kanskje ikke hver eneste dag, slik som noen presterer å gjøre?

 

Virker bare som om vedkommende har en fryktelig lav selvtillit, og må skryte av seg selv for å få bekreftelse....Ikke vet jeg.

 

Ikke HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HI: Jeg skjønner veldig godt i at du ble så provosert over dette at du måtte lage en hel post om det her på bim/dib.

 

At det går an, lage en slik statusoppdatering da? har ikke sett på makan. huff, møkkamann... Han eier ikke skam! Værste jeg har sett på leeeenge. Tenk å skryte når man er fornøyd med ting man gjør, også på sin egen facebookstatus da. Fysj.... Dette er veldig ille. Bra du delte det med oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvskryt er da fullstendig fint;) jeg skryter også av meg selv.

 

nå skal det nevnes at dette ikke er eneste gang denne mannen har postet slike skrytemeldinger. blir sikkert ikke siste heller.

 

men poenget er at han er hjemmeværende. han har null jobb. zero. nada!!! han går bare hjemme. da tar jeg det som en selvfølge at han tar tak i husarbeidet slik det "forventes" av en hjemmeværende kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par som begge er på facebook. Og som omtrent daglig skriver til hverandre hvor høyt de elsker hverandre. Koselig en gang, men veldig ofte gir bare dårlige vibber :-P

 

Ja, dere er et ektepar og ja, vi har fått med oss at dere elsker hverandre...Hvorfor skulle dere ikke det?? Det er da man begynner å tenke på grunnen til at de legger ut sånne kjærlighetserklæringer......Hva er det de prøver å skjule liksom...;-P

 

Dette er godt voksne mennesker, som har vært gift i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha 10:28, jeg hadde også heller sett at mannen min hadde en jobb å gå til, istedetfor å rydde i ungenes klesskap *grøsse*

 

Men nå liker jeg best "manne-manner" da. Får litt homse-vibber av han du beskriver;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skjønner du er virkelig ironisk nå;)

 

hovedpoenget var vel egentlig ikke selve statusen.

 

men synes du det er greit at hjemmeværende mannfolk forventer applaus hver gang de har gjort noe? applauderer noen kvinner for å ha skrubbet dass??

 

og er det virkelig ok å legge ut bilder av barnas klesskap og soverrom generelt uten barnas samtykke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her løser du ditt eget mysterium: "Han går bare hjemme...." Da sier det seg selv at han oppdaterer om ting som skjer hjemme og ting han gjør hjemme. Er ikke så mye hokuspokus med det;)

 

10:27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kanskje han vil vise seg selv og andre at han ikke bare driver dank men faktisk gjør noe fornuftig. på den måten få opp selvbildet litt. sikkert ikke så givende å ikke kunne jobbe.

 

jeg vet om ei som er hjemmeværende. kommer oppdateringer hele tiden. om det er med på å øke livsgleden hennes så lar jeg henne få gjøre det uten å tenke noe negativt rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er helt banalt. tenk for en krise å skrive slikt. blir så irritert og sint på folk som tar seg til rette på sin egen statusopdatering.. det er rett og slett uhørt og ekkelt.. godt vi er fler som syns dette er det verste de vet. kan ikke tenke meg noe verre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kriiiise! Helt klart det verste jeg vet også, uten tvil. Kommer aldri til å vite om noe verre heller. Fint dere tar det opp her. GRUSOMT, MAKABERT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...