Gå til innhold

Kan jeg jobbe i permisjonsstida?

Inger¸.•°´¯♥

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om jeg kan jobbe privat mens jeg har sv.permisjon fra en stilling i kommunen? Det hadde passet meg fint å være dagmamma noen dager i uka, mens jeg allikevel går hjemme. Men mister jeg lønn fra kommunen da? Eller blir permisjonstida forkortet på noe vis.

Jenta mi blir 1 år på februar, og hun har jo ikke barnehageplass før august 2012. Jeg kunne tenkt meg å forlenga permisjonen til neste sommer (begynner egentlig i jobb igjen i januar 2012), for å være dagmamma til hun får barnehageplass.

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lov å jobbe i permisjonstiden, da vil du miste pengene dine. Har du ulønnet permisjon er det noe annet.

Det jeg gjør er at jeg har kost meg i permisjonen, og siden jeg var sykemeldt i ferien har jeg tatt ut 10 uker ferie. Jeg jobber i stat, og tar nå ekstra vakter i kommunen når mannen er hjemme som kvelder og helger..

7 oktober begynner jeg igjen i arbeid i staten, og da begynner han på sin permisjon den 10.. (PGA helg)

Fra Januar står vi uten tilbud, og da lurer jeg på å ta ut velferdspermisjon uten lønn, som lar meg ta ekstravakter andre steder... Evt være dagmamma hjemme... Eller bytte jobb til en på natt... Noe jeg vurderer VELDIG sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke jobbe når du har permisjon nei. Det du kan gjøre er et å dele permisjonen med far, feks ta 50% hver, så får begge jobbe litt. Eller du kan utsette deler av permisjonen din, men da tror jeg du må jobbe 100%. Jeg jobbet 6uker når jeg egentlig hadde permisjon. Fylte ut noen papirer fra NAV om arbeidsperiode og lønn. Fikk ikke perm penger disse ukene, kun vanlig lønn. Så ble de 6ukene lagt til på slutten av permisjonstiden.

I ulønnet permisjon burde det ikke være noe problem å jobbe i tillegg (så lenge jobben din godtar dette?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en dag i uka i 5 siste måneder av permisjonen min og disse dagene ble lagt til permisjonen min.

Men dette var planlagt og nedskrevet i permisjonssøknaden til nav:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så firkanta?

Jeg har så lyst til å være dagmamma for andre unger, når jeg allikevel er hjemme. På den måten får jeg jo være sammen med babyen samtidig. Å jobbe som dagmamma vil vel være privat. Å tjene penger svart er ikke det lov heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke ta permisjon MED lønn, og samtidig tjene penger på arbeid utført i den tiden du har permisjon OG lønn fordi du ikke kan være på jobb...(hallo)

(Det blir jo omtrent som å sjukemelde seg for å jobbe et annet sted enn hos arbeidsgiveren)

Men om du har ulønnet permisjon blir det noe annet. Jeg har hatt ulønnet perm fra ettårsdagen på våren til barnehageplass på høsten. Da har jeg jobbet ekstra på kvelder og helg. Da går det greit å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske strengt. Du før lønn for å være hjemme med baby, vil du jobbe så gjør du det men da får di ikke permisjonssenger. Å jobbe svart er aldri lov uansett, det er faktisk straffbart. Og om du likevel skulle finne på å jobbe (uten å oppgi det til nav og likningsmyndighetene) sliter du om du blir oppdaget. Om du vil være hjemme med baby + dagmamma, kan jo mannen din ta permisjon med foreldrepenger. Du søker permisjon fra jobben din og jobber som dagmamma. Da kan både du, mann Og baby vere hjemme sammen (i tillegg til dagbarn) Men denne dealen er kanskje ikke direkte lønnsom dersom du tjener litt, for du får ikke "dobbel" lønn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...