Gå til innhold

Å bli kjent med andre foreldre på skolen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min begynte nettopp på skolen. I klassen hennes går det en utenlandsk gutt. De har delevis samme skolevei. Jeg har derfor pratet litt med moren hans noen ganger. Det virker ikke som om de kjenner så veldig mange her og moren virker veldig søt, men både norsken og engelsken hennes er mildt sakt en smule mangelfull. Hvor "påtrengende" bør man være for å bli kjent med innflyttere. Det er jo godt mulig at hun bare er høfflig når jeg snakker til henne og at det jeg tror er sjenanse egentlig betyr at hun ikke har noe ønske om å bli kjent. Det er litt vanskligere å tolke når man har lite felles språk og helt ulik bakgrunn.

Synspunkter tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sjenert, og blir sååå glad når folk inviterer meg og sønnen hjem til seg:)! Er nyinnflyttet og kjente ingen før jeg flyttet hit! Nå tør jeg å invitere andre hjem til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er inflytter selv . Og for 11 år siden fikk jeg langt i fra varm velkomst fra naboer og klassekamerater. Og av erfaring kan jeg si det at du tar initiativ å bli kjent med henne setter hun veldig pris på! :) synes det er veldig fint gjort av deg! Det at hun er sjenert betyr mest sannsynlig at hun er litt flau pga manglende språkferdighetene sine, men siden hun har et skolebarn, så kan dere jo bruke han/henne som tolk før moren klarer å kommunisere selv. :) Lykke til! og takk for at du tar deg tid å finne ut av det! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg kan få pratet litt mer med henne til uka. Jeg er ikke veldig glad i å bli avvist når jeg tar innitsioativ selv, menmet værste som kan skje er vel at hun synes jeg er innpåsliten og det kan jeg vel egentlig leve med når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...