FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Heisann damer! Oppstart av ny tråd som er for oss som tar Pergo, og som kanskje er i begynnerfasen av å prøve ut pergo For meg så har jeg tatt første kur med pergo og er på cd 12 idag. Idag har jeg vært hos gynekologen min for å sjekke resultatene av pergo, for å så om det er noen modne egg klar. Og der inne lå det ett egg klart som var stort nok til å slippes Heldigvis var det bare ett, for ellers hadde vi fått prøve-nekt Han mener vi ikke skal fremprovisere å få flerlinger. Så nå har jeg fått resept på sprøyte jeg skal sette selv idag, som skal løsne egget mitt innen 36 timer. han sa vi måtte prøve alt vi orker, for å fylle opp egglederne med sædceller. Så vi har en jobb å gjøre! Heldigvis er jeg sykepleier, så jeg tar sprøyta med på jobb idag så kan de andre få sette på meg....skummelt å stikke på meg selv hehe.... Håper det er vår tur nå!!!! Hvordan går det med første pille, Metti?
Metti er håpefull Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Joda eg har nå tatt første pillen ; ) kan ikke si jeg kjenner noe enda men det er uansett spennende .. Så bra at du hadde et stort fint egg som venter på å få treffe noen sædceller... Dette er din tur så nå skal det sitte.. Koffer må du ta sprøyte han nevnte ikke noe sånn for meg
Evigoptimisten Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Jeg henger meg på Pergo tråden, jenter. Er på min 2.kur nå. CD 7. Ingen symptomer sålangt.. Min gynekolog sa ingenting om at jeg skulle komme på oppfølging for å se på egg osv.. Jaja, dette får briste eller bære. Kommer det flerlinger, så blir jeg bare dobbelt så lykkelig, hehe. Lykke til med sprøyte og det store fine egget! Det værste av alt at en ser jo for seg et gigaegg også.. haha! akkuratt som Trond Viggo - kroppen vår!
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 2. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2011 Velkommen skal du være Grunnen til at jeg får sprøyte er jo at med kun Pergo, er det ingen garanti for at egget slippes da, bare at det har modnet. Så det er jo en del av mitt problem at jeg ikke har eggLØSNING Så jeg er superglad for den gynekologen jeg har som da ønsker å følge godt opp, og kan gi den sprøyten i tillegg. Så skal jeg ta progesteronprøve i slutten av syklus slik gyn kan se om eggløsningen var vellykket eller ei. hvis den ikke er vellykket, vil han dobble kuren neste gang. Men håper det er min tur denne gang, etter alle venner og kjente som har blitt gravide + fått barn i mellomtiden
Metti er håpefull Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Vi ligger ikke så langt fra hverandre i syklus da ; ) jeg går fra å ha super tro på at det skal klaffe denne gangen til å føle at det er håpløst!! Så syns eg det e så rart at den lille pillen skal hjelpe meg med å få barn...
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 2. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2011 Vi må ha troen, Metti! Håper gyn gir deg samme sprøyte, forstår ikke hvorfor han ikke skulle gjort det. Blir spennende å se videre nå. Vi er så lik i syklus ja
Metti er håpefull Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Sprøyte ja !! Håper virkelig eg slippe det for tror ikkje eg hadde klart å gjøre det på meg sjøl ! Ja eg har troen meste parten av tiden !
jygrid Skrevet 3. september 2011 #8 Skrevet 3. september 2011 Hei! Så heldig du er som blir fulgt opp av Gyn på den måten. Jeg har også tatt pergo, men har antageligvis ikke eggLØSNING. Gyn her jeg bor nekter for at andre sykehus bruker sprøyte for at egget skal slippe.. Kan du eller noen andre fortelle meg hvilke leger/sykehus som praksiserer dette? Da blir jeg glad:-) Masse lykke til med egget;-)
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 3. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2011 Hei hei! Denne gynekologen jeg går til er ikke på sykehus, men privat! Han befinner seg i Stavanger:) kanskje du må bli henvist til noe privat? De er jo ofte mer for å prøve ut andre måter. Min gynekolog forteller at andre tolker blodprøver også annerledes. Min progesteronprøve var på 12 og 13. Noen mener at dette er akseptabelt og at de regner med at eggløsning da kan skje, men han min mener det bør være over 20. Ernutrolig glad for å få såpass mye hjelp. Jeg skal ta blodprøver i slutten av denne syklusen også for å virkelig se om egget løsnet. Hvis ikke så blir pergokuren doblet til neste gang!
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 4. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 4. september 2011 Hvordan går det jenter, hvor langt er dere kommt nå? Ovitrelle-sprøyte ble satt fredag med forbehold om at EL skulle skje innen 36 timer. Og da regner jeg med at nuh er prøvingen over for denne syklusen! Jeg og mannen har gitt alt og lagt inn så mye aksjer vi har orket. Så nå er det den spennende ventetiden igjen. Jeg har hvertfall kjent at det har rusket og rasket nedi eggstokkene så vi får håpe at det har vært vellykket
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Heisan! Kanskje jeg skal "melde" meg inn her?!? Er på cd 6 idag og tatt pergo-tbl nr 2 idag Har en sønn fra tidligere som ble "laget på pergo" Men har jo vært gjennon flere pergo-kurer uten hell, så var vel bare flaks at han ble til Noen som kan svare meg på om det er lurt å el-teste når man bruker pergo for å være sikker på å treffe el? Eller kan man få feil resultat på el-testene når man bruker pergo?
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 5. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2011 Hvis du syns det er greit å bruke EL-tester, hadde jeg gjort det! Men husker jeg prøvde EL-tester før pergo og de slo ut (men viste jo ikke at egget slapp) så jeg ble bare sur på de! hehe... Heldigvis kan jeg forholde meg til sprøytene Men har jo lest at selv om du bruker pergo så kan EL komme på cd 20 f.eks så det er kanskje lurt å teste pga det Får dere el-slim at pergo? merket hvertfall ingenting til det jeg...Hm..!
Metti er håpefull Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 Hmm i dag steg tempen min det va litt rart for er jo bare på dag 8. I morgen er siste dag med tabelett så er det gyn på onsdag ... Har fått litt lotion utflod så det e good. El slim er det for tidlig til at eg kan merke. Har det aldri ellers så blir spennende å se om eg får det nå. El tester var bare tull for meg. Fikk pos og neg på samme dag flere dager på rad uten at eggløsningen kom. Men temper da og det har fungert strålende
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 5. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2011 Har du merket noe til bivirkninger metti? eller har det gått greit?
Metti er håpefull Skrevet 5. september 2011 #15 Skrevet 5. september 2011 Jeg har merket svært lite. Kjente bitte litt i dag men det e så lite. Lurer på om det i det hele tatt skjer noe inni der
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 6. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 6. september 2011 Jeg har lest at Ovitrelle sprøyta har masse HcG i seg, og man må derfor ikke teste med graviditetstest før etter 10 dager. hehe....jeg måtte jo teste for å se, og der lyste det to streker....falsk test da men er rart å se!!!
Metti er håpefull Skrevet 6. september 2011 #17 Skrevet 6. september 2011 Da vet du hvertfall at du har fått i deg sprøyta. E ganske spente på koss det går i morgen. Håper virkleig ikke at det e overstimulert. Vet du om han sette grensen på 1 egg eller kan du ha to men ikke fler
biemamma med biegutt Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 Da melder jeg meg også inn i pergo klubben! Fikk resept på dobbel kur idag, så nå er det bare å vente på at TR kommer!! Spennende spennende
SiljeEjlis Skrevet 6. september 2011 #19 Skrevet 6. september 2011 Jeg fikk noen piller av en venninne, som hadde tatt dem med fra tyrkia.. Som da er den tyrkiske versonen av pergo.. Tror dere det er veldig dumt å ta dem uten å snakka med lege først? skal man evnt ta dem på samme måte som pergo?
Metti er håpefull Skrevet 6. september 2011 #20 Skrevet 6. september 2011 Jeg hadde ikkje turt å ta de uten å høre me lege først. Jeg skal jo få oppfølging i løpet av syklusen for å forhindre flerlinger og bii overstimulert.
SiljeEjlis Skrevet 6. september 2011 #21 Skrevet 6. september 2011 Tror jeg bør snakke med legen min ja, flerlinger gjør meg ikke så mye siden både jeg og samboeren ønsker oss tvillinger, (haha det gjør vi vel helt til vi sitter der med 2 små unger og uten erfaring fra tidligere :-p)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. september 2011 #22 Skrevet 6. september 2011 Hvis du aldri har tatt pergo tidligere, så ville ikke jeg anbefalt deg å ta de pillene fra Tyrkia nei. Jeg blir ikke fulgt opp av lege nå mens jeg tar pergo, men har jo fått resepten av gyn og har jo hatt flere pergo-kurer tidligere. Den første runde med pergo ble jeg fulgt opp med bl.a blodprøver for å sjekke om jeg hadde hatt el. Man vet jo aldri hvordan man reagerer på medisiner den første gangen man tar dem. Da er det i alle fall greit at man faktisk har fått dem fra lege.
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 6. september 2011 Forfatter #23 Skrevet 6. september 2011 jeg hadde heller aldri tatt slike medisiner uten samråd med lege. Står jo i bruksanvising at man skal ha utelukket evt andre feil i systemet, altså at du har tatt prøver og GU`er for å se at du er frisk. Metti: han sa etter at han så det ene klare egget, at det var godt at det ikke var flere for da kunne vi ikke ha prøvd... Gleder meg til å høre fra deg imorgen
Metti er håpefull Skrevet 7. september 2011 #24 Skrevet 7. september 2011 Da har jeg vert hos gyn og han så to klare egg. Fikk derfor valget om eg ville prøve eller ikke. Jeg klarte selvfølgelig ikke å hoppe over en periode så da tar eg sjansen. Tvillinger tar eg i mot uansett ; )) eneste e risikosvangerskapet men men krysse fingrene. Eggløsningsprøyta ska eg ta på søndag dag 14 ; )
mortilto? Skrevet 7. september 2011 #25 Skrevet 7. september 2011 Melder meg inn her jeg! Prøver nå på barn nr 2. Fikk en datter juli 2010, etter 9 pp satt spiren på første doble pergo-kur! Nå har vi startet prøvingen på nytt, også denne gang på pergo. Er nå på cd 10. Spennende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå