Gå til innhold

fikk et lite hyggeli brev i går.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

starter med der det begynte for 2 mnd siden... De på barnehagen lurte på om vi var intriserte i et kurs for foreldre, å så "dum" som jeg er svarte jeg ja. Vi har bestandig fått skryt fra alle hold på møter o.l (ansvarsgruppe på minste).

De skulle sende et brev om dette til familietjenesten i kommunen.

På onsdag møtte jeg leder i barnehagen da jeg skulle hente, og hun sa hun hadde snakket med de på kommunen i tlf og at vi blir satt opp til møte om dette.

 

I går kom det brev fra barnevernet om at de har mottatt beskymringsmelding fra leder i barnehagen! Hva kan dette være?

 

Og ikke bare det, hun ene som skal være med på møte (barnevernansatt) er videnkjent som ett troll og svartelista. Ble ille nærvøs av bare det...

 

Noen som har vært borti noe lignende??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, det der hørtes merkelig ut :S

 

Trodde man fikk beskjed hvis bhg skulle sende inn bekymringsmelding.

Spurte du ikke om hvorfor??

 

Hvilket kurs var det dere ville på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder i barnehagen var borte igår og idag, skal snakke med ped.leder når jeg henter idag. hun var ikke der da jeg leverte. Jeg å syns det er merkelig....

 

Det var et kurs om veiledning for foreldre...

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har faktisk ikke lov til å sende bekymringsmelding (med mindre det gjelder mulighet til bevisforspillelse, som ved seksuelle overgrep) uten å si i fra til foreldrene først.

Dette hørtes veldig merkelig ut spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder i bhg har plikt til å informere deg som foreldre dersom bhg som instans melder til BV. Dette er dog ikke en lovpålagt plikt, men mer retningslinjer som SKAL følges. Unntaket er i alvorlige tilfelller av omsorgessvikt, seksuelt misbruk ol der det er fare for bevisforspillelse.

 

Jeg regner med at dette er en misforståelse, og ville tatt det opp med lederen i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare noen som har formulert seg klønete eller noe sånt. Spør i leder i barnehagen eller ta en telefon til den som har undertegnet brevet og spør. Da får du svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svartelista fra hva...? Du høres litt umoden ut, HI, men bekymringsmeldinga er sikkert en misforståelse, enten er den tuftet på noe helt annet, eller så har de gjort en feil. Snakk med barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så enkelt at kurset er i regi av barnevern, eller at en må gå gjennom barnevernet for å få kurset(at barnevernet er de som han "henvise" foreldre til kurset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok 09:22 sier: At kurset blir holdt i regi av barnevernet.

 

I barnehagen vår har vi tilbud om foreldrekurs og det blir holdt av barnevernsped. i samarbeid med førskolelærere og spesialpedagoger. Det er et tilbud vi får sammen med at en gruppe (også satt sammen av barnevernsped., førskolelærere, spesialped. ) skal være i barnehagen i 5 uker for å observere barna for å fange opp eventuelle språkvansker, dårlig motorikk, omsorgssvikt etc.

Veldig bra tiltak, syns jeg, og jeg har samtykket til at de kan observere mitt barn (man må samtykke til dette). Og så får jeg se det litt an med kurs, men jeg tror ikke jeg skal delta på det.4

 

Er nok bare en misforståelse og når du ringer dem som dreier det seg helt sikkert om kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HI kan da ikke være den eneste som har meldt seg på kurset noensinne?

Kanskje det å si ja til foreldreveiledning tolkes som at man trenger hjelpetiltak fra Barnevernet??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte hun som har skrevet brevet og hun sa at det ikke var beskymringsmelding som har kommet inn :-D det var anngående kurset og de ville bare ha en samtale med oss for å høre om hvilket kurs som passer oss...

 

nå ble jeg letta gitt! Hun skjønte godt at jeg ble redd og beklaget dette... phu...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte hun som har skrevet brevet og hun sa at det ikke var beskymringsmelding som har kommet inn :-D det var anngående kurset og de ville bare ha en samtale med oss for å høre om hvilket kurs som passer oss...

 

nå ble jeg letta gitt! Hun skjønte godt at jeg ble redd og beklaget dette... phu...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...