Gå til innhold

skal/skal ikke... ny baby??

Anbefalte innlegg

Hei damer :o)

Jeg har mast og mast på gubben, flere år egentlig... på at vi kan få et barn til om jeg vil... Har 2 herlige barn på 5 og 7 år. Nå har han endelig gått med på en til. Jeg burde være overlykkelig... Men... Vil jeg egentlig ha en til nå??

Argumenter for:

Trenger jeg egentlig ha noen her... Innlysende... Barn er herlige!! Tenk å gå gravid, kjenne magen vokse, koselige spark. Fødsel og herlig babytid... OG all kjærlighet man får og gir til et barn...

MOT:

De vi har er store og greier seg selv, vil jeg egentlig oppgi mitt eget liv... Egentrening, har endelig kommet igang med trening, ser for meg at jeg sklir helt tilbake i gamle vaner med en ny baby...

Kose seg med et glass vin eller 2 på helga de neste 2 årene

Karriere (har akkurat rykket opp til en høyere stilling med personalansvar i min bedrift)

Tør jeg... Har jo 2 friske nå... Tenk om det skulle være noe galt med dette barnet?? Kan jo aldri tilgi meg selv da, siden jeg har mast og mast og mast...

Ønsker kanskje noen synspunkter fra dere... Bør jeg gå for en til? Mannen min har en hobby som gjør at han ikke kan bidra like mye som meg på hjemmefronten. Så det blir stort sett mitt ansvar dersom vi får en til... Det er jo bare snakk om noen år ikke sant? Og søsknene er jo snart så store at de kan passe på sin lillesøster/bror?

Sukk... dilemma ja...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143533833-skalskal-ikke-ny-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, for meg er det uforståelig at noen kunne orke å gå på dette igjen frivillig! Jeg har to barn på 2 og 5 år. Men jeg har hatt det tøft i svangerskapene, har en mann som jobber fryktelig mye, og jeg er nok ingen baby person. :-) Men det er tydeligvis du. Du virker reflektert over endringene det medbringer, men det er ikke bare et par år det vil være tøft, tror jeg. Husk søvnmangel, plassmangel i bil og hus, kostnader, sjalusi, bekkenløsning... Jeg ville stolt på magefølelsen.

uff... skjønner godt att dette er vanskelig..

Jeg har selv 2 barn, som akkurat nå er mer enn nok!:P

Men jeg går alikevel å funderer på om det blir en nr 3 senere, eller om det faktisk er nok med 2 barn...

Har på en måte lyst på en til om ett par år. Men samtidig er det sikkert veldig godt når de begynner å bli store og man kan tenke litt på seg selv igjen:p

er ikke bare og bare med små barn nei!

Mine barn er i tillegg veldig flinke å sove om natten, så tenk viss nr 3 blir en skikkelig kolikk-onge! Vet ikke om jeg takler det når jeg ikke er vant til det fra de 2 andre:p Og som du sier, att man har 2 friske onger, tenk om det er noe galt med nr3....?

Og så skal man samtidig ha råd til forskjellig når de blir større.

Tror det er dyrere å ha barn nå enn det var før i tiden..

Jeg har ennå ikke bestemt meg for hva det blir til.. må egentli bare se det an om ett par år.

Jeg tenker jo att det er kjekt for barna att de er 3 og ikke "bare" 2. Jeg har selv 3 søsken, og det er veldig kjekt med stor familie.

Og jeg føler meg egentlig ikke helt ferdig med å få barn, gå gravid, bebi-tiden og alt det der...:) Så jeg må nok bare se an hvordan jeg føler det om ett par år:)

Det er egentli bare du selv som kan finne ut om du vil ha en til eller ikke. Men jeg tror nok att det er større sjans for å angre på att du ikke fikk en til.... ;)

Man angrer jo ikke på det når ongen er komt...:-)

Lykke til i valget! :-))

Takk for innspill damer!

Ikke bestemt meg ennå... Vet jo at dette er noe jeg alene må bestemme... Hvertfall når gubben endelig har sagt ja :o)

Jeg har også hatt 2 snille barn, sovet godt om natten og om dagen også i grunn... Ikke våkna grytidlig om morgenen heller. Men våkenetter er ikke noe problem om de skulle oppstå. Kommer til å ha 2 skolebarn når babyen evt kommer, så får jo tid til å hente meg inn igjen da... Har 3 søsken selv og ser virkelig fordelene med å være mange søsken :o)

Er snart 33, så den biologiske klokka tikker ikke ennå :o) Men vil ikke ha for langt hopp opp til de andre 2, så det er nå eller aldri.

(og jeg har oppdaget at det har blitt mange Mamma Mø'er her inne siden jeg vanket her sist (er vel ca 5 år siden det tror jeg), så da endrer jeg nicket mitt litt ;o) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...