Gå til innhold

Tror en gammel dame prøvde seg på å svindle meg for penger i dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Huff, fikk en så ekkel følelse da hun henvendte seg til meg. Det skjedde på Nationaltheateret stasjon. Hun kom bort til meg og spurte om jeg vær så snill kunne ringe et nummer for henne (da hennes telefon var 'tom'). Det var veldig vanskelig å oppfatte historien og den var ytterst vag. Men, hun bablet om en kreftsyk sønn i Sverige, som hun ikke fikk tak i, og bablet videre noe om at hun hadde lagt igjen (og glemt igjen) kredittkortet sitt på den private klinikken. Hun sa hun måtte levere kredittkortet med en gang ved innskrivning. Dette virket jo fullstendig usannsylig på meg. Hun var da 'strandet' i Oslo, sent på kvelden og hadde ingen å ringe til som kunne innlosjere henne. Jeg spurte om hun ikke kunne gå til politiet for å spørre om hjelp. Men, det var visst helt umulig, for politiet hjalp visst ikke til med sånt. Jeg prøvde å forklare at politiet hjelper jo til med alt. (De kunne jo ha hjulpet henne med å komme i kontakt med noen som kunne bistå for eksempel). Videre foreslo jeg at hun kunne jo ta inn på et hotell, og bare kontakte noen hun kjente for å be dem om å legge ut for henne. (Det er jo bare for de hun kjenner å oppgi et kredittkortnummer over telefonen til hotellet, så er jo det ordnet), men det var visst veldig vanskelig det også. Hun virket jo ikke spesielt interessert i å bli hjulpet, og satt der og var tydeligvis ute etter at jeg skulle tilby henne penger eller noe. Jeg gjorde selvfølgelig ikke det, og følte samtalen ble svært ubehagelig underveis så jeg reiste meg og gav uttrykk for at jeg måtte gå. Jeg unnskyldte meg med at jeg dessverre ikke kunne hjelpe henne, og understreket at hun var nødt for å ringe noen hun kjente.

 

Men, jeg hjalp henne med å to ganger ringe telefonnummeret hun hadde nedkrevet på en lapp. Man kom ikke igjennom på nummeret. Jeg sjekket senere hva slags telefonnummer det var - og det var skjult nummer. Nå blir jeg vel loppet for penger via telefonen kanskje... ikke vet jeg....

 

Men, det var en kjempeekkel situasjon. Der kommer det en eldre dame, men krykker og det hele....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...