Gå til innhold

Innser at dette får meg til å høres ut som verdens mest snobbete og ufordragelige mor, men....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

datteren min har nettopp begynt på skolen. Av de barna som bor nær oss er de fleste barn av unge alenemødre og foreldre med generelt lav utdanning. Jeg trodde jeg var noenlunde åpen og fordomsfri, men jeg må innrømme at jeg gjerne hadde sett at hun fikk venner med noenlunde lik bakgrunn som henne selv.

 

Hvor ufyselig er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heller en supergod venn med en hard bakrund og kansje helt ulik dere, enn 10 snobbete DRITT unger med feilfrie familier vell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og barna skal altså lastes for foreldrenes valg? du er ganske ufyselig synes jeg.

 

jeg skjønner hva du mener sånn egentlig men alikevel synes jeg du er rimelig smålig og litt for full av deg selv og din sosiale status. barn tenker ikke slik. gjør de det så har de lært av foreldrene. det er først da du ser hvor fordomsfri/full du egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at barna til de snobbete foreldrene er de mest uoppdragne, ufyselige ungene likevel så de barna som vokser opp hos en av foreldrene har godt av å slippe å bli utsatt for disse drittungene dere produserer likevel. Det er nok noen holdninger dere har som dere viderefører til avkommet deres. Du får fortsette med dette, så skal du se datteren din blir Viggo Venneløs.

 

Og forresten, jeg har høyere utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skiller ditt barn fra disse andre barna da?

 

Om ditt barn ikke går på SFO for eksempel og alle de andre gjør det, forstår jeg godt at du gjerne hadde sett at det fantes lekekamerater i gata etter skolen. Hvor ligger problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at høyt utdannede foreldre har godt oppdratte barn.

Så jeg skjønner faktisk hva du mener.

 

Men det høres ikke særlig empatisk ut - jeg er enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha finnes det virkelig såååå ufordraglige folk her i landet?? Trodde det bare var sånne som folk bare snakket om for å spøke, og så finnes dere virkelig!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har fordommer mot slike ting..

Når barna mine begynner på skolen håper jeg at de får seg snille og gode venner, og det er et stort pluss dersom foreldrene deres (eventuelt aleneforeldrene) er snille og flinke med barn. Men om foreldrene er høyt utdannet eller er av den typiske kjernefamilien har ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er veldig ufyselig! Hvorfor ikke bare være glad for at datteren din har venner? Jeg elsker det at sønnen min er ute å leker med andre, at han er trygg på seg selv og at venner kommer og spør etter han. Jeg bryr meg slett ikke om hva foreldrene gjør, hva slags utdanning de har og hvor de kommer fra, men nå er jo jeg alenemor så det er kanskje derfor jeg er så "rar" og ja høyere utdanning har jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk heller på hva de sier om deg du. For du tror vel ikke et øyeblikk at de ikke vil merke at du har slike holdninger?!?

"Hehe, der er hun som tror hun er bedre enn oss. Jaja, synd er nå det, men egentlig så bryr jeg meg lite for ungen min har en skokk med andre unger å leke med her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer 10:15 jeg også!

 

Og du som er så høyt utdannet må vel forstå at alenemor er ikke noe man velger å være, men bare skjer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... Har egentlig DU så høy utdannelse og mye penger da? Ettersom du bor i samme "strøk" som de lutfattige alenemødrene og lavtlønnede arbeiderne mener jeg.

 

Datteren min får lov til å leke med de hun trives sammen med, hun. Uavhengig av foreldrenes bakgrunn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du få høre min erfaring. Jeg jobber som lærer på barneskolen, og det slo meg ganske raskt at de barna med velstående foreldre mobber mer enn de barna som kommer fra vanlige/gjennomsnittlige familier, eller fra familier med dårlig økonomi. Dette går spesielt på klær/sko, men også type "foreldrene dine har stygt hus, stygg bil, bare tapere drar ikke til syden blablabla". Det gjelder selvfølgelig ikke alle barna, men jeg ser et flertall...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det viktigste at barnet ditt får gode venner og har det bra?! Om de har forskjellig bakgrunn fra dere burde ikke ha noe å si, annet enn at barnet ditt sikkert blir mindre fordomsfull enn du er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sneiet borti noen av din type opp gjennom årene, HI.

Felles for dem er at de har utdannelse, men ikke spesielt høy utdannelse. Ofte har de vært førskolelærere.

Den andre fellesnevneren er at de tror det er denne utdannelsen som gjør dem til noe, og ikke den menneskelige dannelsen. De indre holdningene til menneskeverd, osv. Slik sofistikert tankegang rager for høyt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI.

Jeg er alenemor - det betyr at jeg ikke har noen mann i huset. Men det spiller liten rolle siden jeg er en god og trygg oppdrager også uten en mann til stede. Mine barn får selvsagt ikke lov til å leke med dine, fordi du er en klengete, avhengig person som nekter å ta ansvar for deg selv, og som garantert bruker mannen din til å skifte lyspærene dine og sommerdekkene på bilen din. Det er å være en dårlig rollemodell som kvinne, og jeg vil nødig lære mine barn at det finnes hjem der slikt fortsatt er akseptert.

 

 

Så har jeg også universitetsutdannelse på masternivå. Det har neppe du, ellers hadde du vel sett litt mer av verden og opplevd at alenemødre kan være så manget. Så der faller din datter dessverre også igjennom, selv om hun sikkert er en søt jente på andre vis.

 

Til slutt: Barack Obama er født av en ung alenemor med lav utdanning. Du vil vel nødig se at barnet ditt skal vokse opp til å bli noe annet enn en litt middelmådig, snerpete sykepleier eller regnskapsfører som deg selv. Så hold henne for all del unna de vennene som har denslags mødre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann Dunham en alenemor med lav utdanning? Kanskje du skal sjekke fakta før du uttaler deg? Ann Dunham har en doktorgrad i antropologi. Ikke akkurat lav utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy utdannelse og alenemor er det sånn at min sønn ikke er god nok til å være sammen med dine barn?helt idiotisk...dummeste jeg har hørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi,

 

Jeg har var alenemor i 11år, ung også. Men jeg kan faktisk forstå deg på noen punkter.

Nå går min datter på ungdomskolen, hun er en hyggelig, omgjenngelig jente med mange venner. SÅ kommer det, MEN opp gjennom årene så har jeg styrt henne unna enkelte jenter, som rett og slett har vert ufordragelige og frekke, og disse jentene har komt ifra gifteforeldre og aleneforeldre.

Så mitt tips til deg er å bli kjent med barna, og er det noen som du føler påvirker din datter i en negativ rettning, eller som er stygge med henne, så er det bedre du styrer henne unna dem på en vennlig måte. Det kan gjøres enkelt uten at din datter legger merke til det ;)

I voksen alder så har jeg funnet ut at min mor også gjore det med meg da jeg var 8år. Og det er jeg glad for, for den jenta så min mor veldig tidlig at kom til å havne på det skrå planet, og det stemte det.

 

Lykke til, og om du trenger noen tips, så bare spør :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg på en måte. Det er absolutt en fordel med folk fra forskjellige miljøer. Det er sunt med forskjellige venner fra ulike samfunnslag. Det viktigste er imidlertid at hun finner venner som har et stort hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...