poca Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hei, vi har endelig blitt henvist til ass befruktning på riksen.De opererer med 10 ukers tekninsk ventetid + 20 ukers behandlingstid på ivf/ icsi. Vi har ikke så veldig lyst til å vente i 30 uker og tok derfor kontakt med Aleris. De har skrevet resept på nesespray som jeg kan begynne med på mandag! Helt utrolig. Men det koster flesk. Jeg lurer på hva den faktiske ventetiden på riksen er. Vi har avlevert alle blod/sæd prøver og nå venter vi. Hvor lang tid tar det til vi blir innkalt? Hva skjer videre? Flere prøver? Vente på mens så man kan starte? Hvor lenge måtte DU vente før du fikk innsett? Er så ivrig etter å starte og veldig keen på Aleris, men hvis det er muligheter for å bli kalt inn til riksen om 6-8 uker, så vil jeg heller vente på de. Hva hadde dere gjort?
trulte-74 Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Vi ventet ca to mnd fra vi sendte søknaden til Riksen til vi fikk time til forsamtale og undersøkelse pluss opplæring av medisinbruk. Begynte med spray uka etter. Så jeg syntes det gikk veldig raskt.
poca Skrevet 1. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2011 Tusen takk for svar. Var dette i år?
trulte-74 Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Ja. I mars. Forsøket ble avbrutt pga ingen befruktede egg. Tilbake etter tre sykluser for at kroppen skulle hente seg inn igjen. Alt gikk bra denne gangen og er nå ruger. Jeg synes de er veldig flinke og hyggelige der. Og veldig effektive. :-) Lykke til Poca!
poca Skrevet 1. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2011 Gratulerer så mye og masse masse lykke til! Veldig nyttige svar! Har nå bestemt meg for å vente på Riksen og er mye mer positivt innstilt til hele greia! God natt
Apple80 Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 har dere fått time på risken nå? vi har time til forsamtale i begynnelsen av oktober og er veldig spent på om jeg da får starte på nesepsray med en gang eller om man må gjennom enda flere prøver og venting.. (+ at jeeg tror jeg skal operere bort den ene egglederen i september, så da må jeg aknskje vente litt lenger før vi kan prøve..?)
poca Skrevet 7. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2011 Hei apple80 Jeg er vinglete og det ble privat likevel, så jeg startet med supre ur nesespray på mandag. Når sendte du inn alle prøvene? Vi tenker at vi smetter rett inn i køen på riksen hvis det ikke går på aleris. Det koster 28 000 kr og man kan sette inn to egg. Det er riksen mer nølende til. Jeg vil gjerne følge deg og forløpet på riksen. Spray begynte jeg på 21 syklusdag, så du får beskjed om å ringe inn mens, tror jeg. Håper du slipper operasjon. Masse lykke til
poca Skrevet 7. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2011 Btw, har ikke hørt fra riksen ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå