Lemis Skrevet 1. september 2011 #1 Skrevet 1. september 2011 Hjelp!! på den vanlige kontrolltimen hos jordmor i dag viste vekten der 6 kg mer enn forrige time! Er i uke 35 nå og har gått opp 16 kg...har vært ganske flink og spise sunt hele tiden, bortsett fra siste ukene har jeg skeiet litt ut. Er veldig lite i bevegelse nå pga bækkenløsning og generelt dårlig form. Veeeldig lei også, og da er det lett for å trøstespise:( Uff får ikke håpe det fortsetter i dette tempoet siste ukene! Hadde fått litt mer vann i kroppen også, men det går nå heldigvis fort vekk etter fødselen.. Jordmoren spurte meg om det kunne stemme at jeg hadde gått opp så mye på bare en mnd..(de veier og tar prøver før timen på ett annet rom). Men sa ikke at det gjorde noe bortsett fra at vi skulle se om to uker igjen på neste time om det fortsetter i samme tempo..og så at jeg hadde fått litt vann også. Noe jeg ikke har hatt tidligere i denne graviditeten
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 1. september 2011 #2 Skrevet 1. september 2011 Tycker inte du ska stressa!! Det går i ryck o napp.. Vatten väger mycket också!! Ta hand om dig istället!
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Samme her, gikk opp 1,5 kg på EN uke. Vann i kroppen, ingenting å stresse med - det går vekk!
zombie2be Skrevet 1. september 2011 #4 Skrevet 1. september 2011 Herreguud-unnskyld meg,men hva var unormalt med det?? vekta her føyk også i været når aktivitetsnivået sank pga bekkenløsning.. jordmødre burde vite at det er vanlig. Har vært flink stort sett,men likevel lagt på meg 22kg, jm sier ingenting,jeg har da vært littt bekymra-men tidligere trente jeg 3-4ganger i uka,gikk ned 20kg før jeg ble gravid og pang! slutt på alt ved den nye livsstilen(bortsett fra å spise ofte-desverre ble de små måltidene vell store i begynnelsen) Så lenge det blitt fulgt med på evt hevelser,så syns jeg du skal kose deg disse siste ukene.. ikke tenk så mye på de kilosene:)
LillemorHeidi Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Ville ikke bekymret meg så mye. jeg gikk opp 3,5 kg på to uker. Mye av dette er vann i kroppen og jordmor er ikke bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå