Gå til innhold

Vekstavvik på +34%, noen som har født/KS med lignende før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at prinsen i magen nærmer seg 5 kg og at jeg mest sannsynlig må ta KS.(er nå 39uker) Dette er om fødselen ikke starter av seg selv, noe jeg ikke ser noen tegn til. Er redd og lei meg. Hadde aldri sett for meg KS og et så stort barn..

Noen som har født store barn før eller tatt KS som har noen råd/tanker å dele til en livredd førstegangsfødende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

førstemann her hadde et vekstavvik på +30 og var beregna å være mellom 4,5 og 5 kg ved fødsel. her var detr aldri snakk om noe ekstra oppfølging eller igangsetting eller ks av den grunn... var på ul på termindatoen (pga blødninger) og dem var 100% sikkre på at han var svær.

gikk 4 dager over tia og mini veide 4112gr og var 53 cm så han var jo langt i fra så stor som dem regna med.

de fleste jeg har hørt om som har fått samme beskjed har født betydelig mindre babyer enn det ble først anntatt..

Skrevet

Takk for svar!

Jeg var på UL pga høyt SF mål, derfor det ble oppdaget. Har 1 uke igjen til termin. Og siden jeg var 1gangs ville de ikke sette meg igang. Dette kunne visst gjøre d enda verre enn det allerede er. Så enten må jeg få ham ut innen 2 uker, ellers blir det KS..

Betryggende å høre at maskinen kan ta såpass mye feil :) Er ikke redd for et barn på litt over 4 kg. Men når det bikker over 5 kg synes jeg det er skummelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...