Gå til innhold

Denne gangen skal jeg ikke legge på meg så mye!!

Anbefalte innlegg

Forrige svangerkskaå var det liksom "fritt frem", noe som fikk konsekvenser med påfølgende Grete Roede - kurs. Er så glad jeg valgte gå på et og får av meg 5 kg. Tok "problemet" med roten, og det gikk kjempefint. Denne gangen skal jeg unngå å legge på meg så mye. La på meg 14 kg sist gang, ikke så mye vil noen si, men med mine 153 er jo prosentandelen ganske bra.

Nå skal jeg ikke trykke i meg alle disse tingene jeg tror jeg har lyst på, for det er ikke greit å ete alt man kommer over selv om man er gravid, og Grete Roede har mange gode oppskrifter også til oss gravide :)

Føler jeg nettopp har gått gravid, og det var sinnsykt tungt på slutten. Denne gangen skal ikke jeg gjøre noe for at det blir tyngre enn nødvendig....

TROR JEG! ;-)

Fortsetter under...

Jeg gikk opp mer enn deg sist svangerskap, men har fler cm å fordele de på :) 180 høy.

Det var ikke helt bra og jeg vil gjerne unngå det. Har lenge sagt at når jeg blir gravid er det slutt på å spise gotteri. Det går fint enn så lenge men så er jeg bare 6+0..... :)

Kostholdet klarer jeg ikke å legge om akkuratt nå, så jeg trur det må greie seg med gotteri-stopp og mer turgåing.

Jeg la på meg 25kg forrige svangerskap.... :/ og de har sittet GODT så kan ikke skylde på sønnen min dessverre...:P

har slanket bort 16kg , men så ble jeg gravid igjen da:P har en del kilo for mye fra før så bør ikke gå opp så mye denne gangen... har foreløpig(uke 10+2) gått opp 1kg.

Men nå skal jeg i gang med godtestopp igjen! Dette funket fint når jeg slanket med. Unner meg litt kakao, nutrilett-bar om sjokolade suget melder seg og litt lettbrus i helgene. Men bortsett fra det er det helt STOPP med godis..

Noen som vil slenge seg på så kan vi jo motivere hverandre litt?:):)

(siden jeg slanket meg aktivt før graviditeten trente jeg en del, 5 ganger i uka... men med bebisen i magen fulgte ekstremt lite energi så har redusert til to ganger i uka... Nå som energien er på vei tilbake tenkte jeg å satse på 3 ganger i uka:), trener spinning,zumba og litt styrke)

Kan vi ikke motivere hverandre litt da jenter? og holde oss unna snopet?

Jeg blir gjerne med på en motivasjonstråd! Førstegang for min del så har ingen andre erfaringer annet enn at jeg er en vanlig jojo person som er veldig aktiv, men det hjelper lite når inntaket er pluss pluss..Siden energien ser ut til å forlatt meg så blir det kortere turer med hund og færre treninger i uka og gravid eller ei, det er det som skal til for min del. Da kommer kiloa. Fikk egentlig tatt de fleste kg før jeg giftet meg i våres, men mangler disse 5 som nå har blitt værende siden vi ble gravide. Funnet ut at jeg ikke trenger å slanke meg noe mer, men kjekt om jeg slipper å spise for to med konsekvensene som følger:)

Jeg la på meg over 20 kilo og det vil jeg ikke denne gangen! Jeg håper på det som nevnes som "normalt" altså mellom 12 - 14 kilo. Jeg fikk av alt sist gang men likevel så skal jeg denne gangen ikke fråtse i snop slik jeg gjorde sist... må jo bare innse det ikke er smart for noen.. selv det var aldri så deilig da hihihi

Vi må bare motivere hverandre til å holde oss unna de store utskeielsene og gjerne til å trene jevnt gjennom disse månedene... Jeg trenger en og annen god reminder selv! ;-))

Signerer dette.. synes det var utrolig tungt å få av postgravidkiloene, og ikke alle ble borte før jeg nå er gravid igjen, litt kjappere enn jeg egentlig hadde sett for meg..

Men det er jammen ikke lett når kvalmen kommer sigende og det eneste som hjelper er å spise..

Skal i hvertfall ikke spise så mye sjokolade denne gangen.

Prøver også å spise masse grønt, det er tross alt viktigere at man får spist det sunne enn at man får ligget unna godisen.

Hvis det blir en motivasjonstråd, så slenger jeg meg med!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...