Gå til innhold

Sparepenger på konto


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, hvor mye sparepenger har dere på konto?

Vi har ca. 250 000 kr, er over tredve begge to, jeg har fast jobb med god inntekt, mannen tjener litt varierende, men bidrar ganske bra, har et lån på ca. 1,5 mill, bil til ca. 160 000 kjøpt kontant. Ett barn.

 

Hvordan er ståa hos dere, økonomi er ikke noe man prater åpent om i min omgangskrets så jeg er litt nyfiken på hvordan andre har det.

 

Synes nå vi har sparepenger nok og vil betale mer ned på lånet, enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå har jeg -248,- på sparekontoen. Hadde endel i fjor, men med 4 måneder ulønnet perm og et samlivsbrudd så har det gjort mer enn store innhugg og nå er jeg student så den blir ikke så mye fetere på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

 

Har 360 000 i aksjer, 250 000 på sparekonto og betaler ned lån dobbelt så fort som opprinnelig lånetid. Life is good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en del penger på sparekonto.Etterhvert som vi føler for det setter vi inn ekstra på lånet vårt. Deriblant en nesten nedbetalt bil nå :)

Liker tryggheten med ekstra penger i bakhånd ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5000,- på min personlige sparekonto, der tar jeg penger fra når jeg har lyst på noen ekstra dyre sko e.l. ;)

 

På felles sparekonto har vi vel ca 100.000,-

 

Vi velger å betale ned gjeld fremfor å spare, vi har flexilån så det lønner seg ikke å ha penger på konto da. De pengene vi betaler ned på lånet kan vi evt ta ut igjen om det skulle skje noe.

 

Har nå verdier (hus, biler og båt) for over 3,5 mill og gjeld på 2,2 mill, så vi har litt å gå på om det skulle bli noen form for krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tæret en del på sparepengene det siste året. Mye på grunn av oppussing så der er det nå ca. 65 000 kr igjen.

Vi har rett over 1 mill igjen på huslånet som er eneste lån. Har bil uten lån.

 

Ser at vi nå fremover igjen kan spare opp mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende hvor mye dere har på sparekonto! Har akkurat nå 700 000, men rubbel og bit går med til huskjøp. Skal bygge opp igjen en buffer på rundt 50 000, men utover det vil vi prioritere å betale ned på lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snaut 200.000 på sparekontor 1,1 i lån hus flere ganger summen av det.

 

 

Jeg har valgt å ha såpass på sparekontoen rett og slett fordi jeg f.eks. kan kjøpe meg en ny bil e.l. uten å tenke på lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel 140 000 kr på sparekonto nå..hadde endel mer men brukt endel penger på sydentur og bil på service i sommer:)

Ellers har vi 2.5 i huslån og bilån på ca 80 000 kr.

Klarer oss fint vi.

Ikke rike men har god nok økonomi til det vi trenger.

Jeg jobber ikke foreløpig men har utbetalt 14 000 kr i mnd av NAV.

Samboer har ca 40 000 kr utbetalt hver måned. Litt forsjell, men alt er felles.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 340 000 nå, men de skal rett ut igjen når jeg må kjøpe meg nytt hus til sommeren:)

Pleier bare å ha 30-40 000 på sparekontoen til vanlig- for a rainy day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 160 000 på sparekonto. Er 20 år.

Alltid vært veldig sparsommelig.

 

synd alle skal dømme unge alenemødre. det første en i familien sa da jeg var gravid, var at han ga meg en lang tale om hvor dyrt det var å ha barn, og at jeg bare måtte lære meg å rydde og vaske. han skulle bare visst.

(må bare legge til at han også var veldig dømmende når det ble slutt mellom meg og barnefar, at man må holde sammen når man har fått unge sammen. nå et år senere er det slutt mellom han og samboer, de har to barn sammen. karma.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig ikke tenkt så mye på det før men det blir vel litt til sammen. Har 70.000 på bsu og 25000 på fond og kanskje 5-10.000 på sparing, nå har jeg 230.000 i tillegg som skal brukes på oppussing. Mannen har egne sparepenger, i overkant av hundre tusen på fond og sikkert en del gjemt på kontoer jeg ikke ser =)

 

nå skal vi bygge opp en felles sparing også tror jeg, har vel 3,3 i lån på hus, studielån og et mindre lån på en leilighet vi leier ut. Tjener ok. Har råd til det vi trenger men ikke alt. En unge underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en buffer på rundt 50 000 til uforutsette ting.

Har flexilån og da lønner det seg ikke å ha penger på sparekonto. det lønner seg å nedbetale lån.

 

Hvorfor har dere flere hundretusen på konto samtidig som dere har lån? DET er iallefall lite økonomisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...