Gå til innhold

tips til å få jente 3,5 år tørr på natten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Vent til hun er klar. Det er ikke uvanlig at barn under 4-5 år tisser i søvne, og da er de ikke klar for å slutte med bleie om natten. Dersom hun er klar nå, vil det gå helt av seg selv. For alt i verden, IKKE ta henne på do om kvelden før dere legger dere. Det skaper bare en dårlig og unødvendig vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har veldig lyst.... snakker om at hun vil sove uten bleie osv.... har lyst å la henne prøve..... vet jo at det er noen hormoner (?) som må produseres for å få det til... men bør man vente til bleiene er tørre? eller er det lurt å la henne bli våt sånn at hun skjønner at hun må holde seg?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det lurt å prøve innimellom, spesielt dersom hun er så motivert. Du merker jo fort om hun er våt eller ikke i morgen. Det jeg mente var mer at dersom hun ikke er klar, så kan du ikke gjøre så mye for å få henne klar heller utenom å snakke om å tisse på do i stede for i bleien og se om det utgjør noen forskjell.

 

Har avvent tre barn om natten, prøve litt uten av og til innimellom uten at det gikk så bra, men når de var klar ble de tørr helt av seg selv og uten uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder det ikke at barna sier de er klare.

Først når de har hatt tør morgenbleie i et par uker har de fått sove uten. Og til gjengjeld har vi ikke hatt mange ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis hun tisser seg ur nå, så bør hun få på bleien igjen? eller skal hun få prøve noen netter etter hverandre? dette er mitt første forsøk på å avvenne på natten, så jeg vet jo ikke hva jeg gjør... og på helsestasjonen var det ikke så mye hjelp å få....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bleiene er våte om morgenen.... selv om vi sier at hun må holde seg... men vet ikke om det er fordi hun glemmer seg på natten, eller om hun tisser i søvne...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-åringen min slutta nå i sommer. Han har sagt lenge at han vil slutte med bleier, men har ikke hatt tørre bleier, så har ikke prøvd før. Så insisterte han på å sove uten en natt, og jeg lot han prøve. Og han var helt tørr dagen etter!! :) Har ikke brukt ei bleie etter det. Har selvfølgelig hatt noen uhell, men det er mest tørre netter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi sluttet på både natt og dag da hun var 2år. Hvis jeg så hun drakk mye før hun la seg, så satte jeg henne rett og slett på do i løpet av natten. Hun måtte aldri tisse.

 

SÅ, mitt tips.. Vent til jenta di er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine jenter var 2 aar og 4 maander og 2 1/2 naar de sluttet med bleie om natten. Jeg husker jeg sto opp litt foer de pleide aa vaakne og vekket de, for det viste sed at det som gjorde bleien vaat om morgenen, var morgentiss og ikke tissing gjennom natten. ellers saa var jeg noeye paa at de drakk masse gjennom dagen og ikke fikk noe saelig nann eller melk innne en time foer de la seg. Det gikk ganske problemfritt egentlig. jeg hadde et et lite tisselaken under lakenet paa tvers i sengen saa det var lett aa ta av skulle uhellet vaere ute, gjorde det et par ganger uten at hun vaaknet noe saerlig av det heller. Jeg ville ikke tatt paa bleie igjen, med mindre det er flere uhell per natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...