Gå til innhold

Kan jeg bake julekaker nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge holder småkaker til jul seg? Har termin i des, så da blir det nok ingen bakst! Når kan jeg begynne å bake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurte på om noen er mer gal enn meg får jeg så overskriften. Men skjønner...

 

Kakene holder seg de. Men ville ventet litt til. Her baker vi alt i slutten av november. Ville ventet til oktober jeg...lengst mulig.

 

Ta julegavene og julekorta først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krumkaker, vaniljetopper, sandkaker og andre tørre kaker mener jeg man kan bake nå. De holder seg lenge. Men det er da virkelig ingen som forventer at du skal stille med hjemmelaget julebakst når du har termin i desember, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke engang tørre kaker er gode etter fire mnd altså, jeg ville ventet.

 

Bak heller noe gjærbakst, skuffekaker e.l. du kan putte i frysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å spise f.eks. pepperkaker etter fire måneder, siden krydderet virker konserverende. Men småkakene vil jo smake gammelt, eller vamment (vet ikke helt hva slags uttrykk jeg ville fram til her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

??

Dette ER vel et tulleinnlegg?! Ellers blir jeg skikkelig redd, altså!

 

Jeg skulle liksom forslå st.hansbål eller stryking av bunadskjorta, men du har jo pinadø fått seriøse svar, jo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke tull. Jeg er jo ferdig med gaver og kort, så hvorfor ikke? Om de holder seg i fryser, er det jo perfekt!

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakene smaker IKKE gammelt om du baker dem nå. Eneste jeg ikkeville bakt nå er risboller og andre ting med sjokolade på, de blir hvite. Og julemenn blir ikke gode. De er best ferske.

 

Hilsen hun langt oppe som trodde noen var mer gal enn meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Da får jeg begynne med de minst avanserte først!

Går det ann å fryse, eller, blir det da tørt?

Tenkte også jeg kunne lage deig, og så fryse den til nov?

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så opptatt du var av disse julekakene... Hvis de ligger i en kakeboks fra nå og til desember, vil jeg fortsatt hevde de kommer til å smake litt gammelt. Men som sagt ovenfor kan du fryse dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg har akkurat begynt å lage julekalender...bra vi er flere gale! :)

 

Jeg hadde også termin i desember, og bakte ingen julekaker - men jeg bakte vanlige kaker som jeg frøs ned. Var kjempedeilig å ta opp f.eks. eplekake fra fryseren da svigers kom på besøk! Det er jo veldig fint å servere lunkent, etter en runde i mikroen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...