Gå til innhold

Slutt med kjæresten, kjempelei meg, snakke med faren som er psykolog?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt slutt med kjæresten, eller, han var vel mer en elsker og jeg møtte aldri noen i familien hans -han er forresten gift.

 

Nå er jeg så lei meg og langt nede, at jeg tenker på selvmord. Han fortalte meg for en stund siden at faren hans er psykolog. Jeg vurderer å snakke med ham, kanskje få time. Jeg har veldig behov for å få snakke ut om bruddet med noen som kjenner ham, så rart det enn høres ut.

 

Noen som har gjort noe lignende? Faren har jo taushetsplikt som psykolog, så det vil jo ikke ha noen konsekvenser for livet hans, men kan være positivt for meg og kanskje hjelpe meg til å lege hjertet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det hørtes ut som en stalker-idé, og han kan uansett ikkesnakke med deg som om eksens far og jeg tipper han henviser deg videre når han finner ut hvem du er. Det høres ikke ut som om dette er noe du vil for å bli ferdig med ham, mer for å ha en form f or kontakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om han har taushetsplikt, kan jeg garantere deg at han vil avslutte behandlingen og henvise deg til en annen psykolog så snart det fremkommer at det er hans sønn du diskuterer med ham. Og selv om det ikke får personlige konsekvenser for sønnen, vil du sørge for at hans far kanskje får personlige problemer i stedet. Er det dét du i realiteten ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sett heller familiens kjæledyr i kok på komfyren til de kommer hjem fra jobb. Tipper eksen skjønner da hvor vondt du har det...

 

Men seriøst, det høres ut som en ekstremt dårlig ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett får du neppe time på dagen, det er trolig et halvt års ventetid og innen den tid får vi håpe du har kommet deg mer ovenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du behov for psykolog velger du en annen, ikke faren hans. Hvorfor vil du abselutt gå til faren da, hvorfor ikke til en annen? Seriøst, dette er INGEN god ide. Virker som du er litt desperat etter å få han tilbake og da tenker man dessverre ikke helt rasjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg mener hvis du vil ha time hos en spesiell privat psykolog. Selvmordstruede mennesker skal jo få hjelp av det offentlig innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en ekstremt dårlig ide av samme grunn som de to første bidragsyterne oppgir.

 

Nei, jeg er ikke syk, men tilhenger av humor og ironi. Sykt er derimot det du ønsker å gjøre (ønske om å avsløre ham og håpe i det stille at far bryter taushetsplikten, slik at familieidyllen rakner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er litt kinkig i og med at faren er pensjonist nå. Eneste kontaktinformasjonen på ham er adresse og telefonnummer(privat), og jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kan kontakte ham på telefon og samtidig høres så lite desperat ut som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en interessekonflikt for faren, og han kommer til å henvise deg til en annen psykolog.

 

Dessuten, om han ikke er i jobb lenger, så aner han jo ugler i mosen om du plutselig tar kontakt.

 

Hadde heller tatt kontakt med han som en trist eks enn som pasient, i så fall.. (men jeg hadde nok ikke kontaktet ham i det hele tatt, jeg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette må jo være kødd?

 

Hvorfor i alle dager vil du ødelegge forholdet mellom far og sønn? Faren hans kan selvfølgelig ikke behandle deg, det har han ikke lov til, han kan jo ikke gi deg gode råd når det er snakk om sønnen hans. Han vil henvise deg til noen andre.

Men du vil sørge for at pappa får vite at sønnen hans har vært utro? Synes det var en syk form for hevn, men det må da være lettere med et anonymt brev eller telefon fremfor å få en time hos han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er for idiotisk og ungdomskole aktig for å kunne tas seriøst ..

Det som blir nevnt av deg her hi sier bare litt om at det kansje krevs litt mer enn bare psykolog. Håper noen legger deg in. Idiotisk.

 

Ellers er det trolletitroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at jeg ikke leste hi nøye nok. Du tar selvfølgelig IKKE kontakt med faren hans på noen måte. Mannen er jo gift!! Hva pokker hadde du sett for deg at dette skulle være godt for? Splitte hele familien hans? Skal love deg at om du gjør dette, så er du den SISTE eksen din vil komme til. Han kommer til å hate deg som pesten når han finner det ut! Nei, du må ikke finne på å oppsøke faren hans.

 

Få heller henvisning til en nøytral psykolog!

 

21:39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...