Gå til innhold

Jeg tror kjæresten min prøver og svindle/lure meg? :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei vi er ikke samboere.

Han har sagt til forsikringen at vi er samboere, fordi da fikk han forsikringen på avtalegiro. Dette hadde han ikke fått pga inkasso greiene.

Derfor oppførte han meg som samboer. Virket jo ikke som noe hemmelig han gjorde, da jeg var i nærheten når han pratet med TT finans!?

Jeg sjekket vognkortet det står i hans navn,

 

Billånet er nesten nedbetalt, og det fikk han for 2 år siden ca.

Billånet står ikke på meg, det er kun forsikringen. Og kjæresten min sier at han skjønner ikke hvordan det kan skje, for det var ikke det TT finans mannen sa til han.

Han skal hvertfall prate med TT finans og if i morgen, så får vi se hva som skjer da. Jeg elsker han over alt i verden.. Og synes dette er veldig vanskelig. For det er jo veldig rart.

Men han ble jo lei seg? Etter vi hadde pratet sammen i en stund om det her så sa han bare at han måtte gå og legge seg, for han ble veldig lei seg for hvordan dette hadde skjedd. og forbanna, og at han skulle ringe tt finans og if i morgen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke pådratt meg noe som helst gjeld.

Ikke som jeg vet om. Men han er ikke typen til og gjøre noe sånn.

Han er bare snill og god mot alt og alle :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er din bil kan du selge den! :)

 

Hvis jeg var deg ville jeg anmeldt dette og funnet ut om han har gjort andre ting i ditt navn, f.eks bestillt kreditkort osv.

 

Og viktigst av alt! Reserver deg mot at noen kan kredittvurdere deg, da får en ikke brukt din identitet til noe du ikke vet om.

 

Og enda viktigere: Dumt mannfolksluntra, dette er ikke en som kommer til å bidra med noe positivt i livet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig talt - så langt faktaene tilsier her nå, kan dette være en ren misforståelse hos If.

Typisk dibdamer å lage grandiost drama før sannheten er på plass.

 

Vognkortet står i hans navn.

Lånet står i hans navn.

Det er bare i If's forsikringspapirer at alt er vridd.

 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd rotete saksbehandlere i både bank og forsikring. Her om dagen oppdaget vi blant annet at villaforsikringen vår sto oppført med adresse til vårt gamle hus, for å nevne noe.

 

Ta det rolig, Hi, og oppdater oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ABC:

 

Et lån med pant i bil kan kun stå på bilens eier. For å få utbetalt billånet, skal de som låner ut penger ha kopi av vognkortet og salgsmeldingen. Salgsmeldingen er signert av kjøper og selger. Før lånet utbetales skal kopi av legitimasjon fra lånetager innhentes.

 

Bilens eier står oppført i vognkortet.

 

Det kan være 2 eier på en bil. En hovedeier og en medeier. Dette står i kontrakten og pantedokumentet, men kun ett navn står på vognkortet.

 

En bil kan ikke fritt overdas mellom samboere. Kun gifte kan overføre en bil til ektefellen. Ellers må det fylles ut salgsmelding, billånet må innfris, nytt lån opptas på en nye eieren og nytt vognkort må utstedes.

 

Forsikringen på bilen må stå i eierens navn, og dette sjekkes mot et system som heter Lokauto. Biltilsynet og alle forsikringselskap benytter dette systemet.

 

Man kredittsjekkes ikke for å få avtalegiro eller forsikring.

Forsikring er man pålagt å ha og derfor trenger man ikke kredittsjekke.

 

En bilselger tilbyr ofte både lån og forsikring i tillegg på bilen, så det kan like gjerne være selgeren som er sløv her, og ikke følger regler. If kan ha fått papirene fra han... men det betyr jo at noen har dratt deg inn i dette... og det er vel liten tvil hvem det er...

 

Hilsen ei som jobber med billån og forsikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordne opp med forsikringen først, du...

Men dessverre må jeg si at selv om han virker lei seg, så er det ikke sikkert at han ikke mener å svindle deg eller at han gjør det fordi han ikke elsker deg, så vær litt oppmerksom på sånne ting framover, for det kan få deg i et mye større uføre enn du har lyst til å tro...

 

Jeg har dessverre erfaring i en sånn sak som en venninne gikk igjennom. Hun ble lurt av en mann som nok elsket henne, men som rett og slett hadde et stort problem i forhold til penger og til å ordne opp i sånne ting når det skjedde... han gjorde det ikke for å være slem med henne, men han så ingen andre muligheter og heller ikke konsekvensene av det han gjorde. Hun kastet ham ut da hun oppdaget en stor ting hun ikke lenger hadde økonomi til å ordne opp i (hun er også alenemor, og han "spiste opp" alle sparepengene hennes før hun klarte å ta tak i saken), og har dessverre aldri angret. Så vær oppmerksom, for du kan ende opp med betalingsproblemer og anmerkninger selv, og det er ikke en situasjon du ønsker å komme i, uansett hvor mye du elsker ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene:)

Jeg har pratet med biltilsynet og bilen står fortsatt i eksens navn.

Hvorfor sa IF at den stod i mitt navn? :s

Fy for en smørje!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...