Gå til innhold

Jeg tror kjæresten min prøver og svindle/lure meg? :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For en uke siden så hørte jeg han snakket med IF bil forsikring og han nevnte mitt navn. Jeg spurte han om hvorfor, det er jo ikke min bil, og jeg vil ikke ha noe i mitt navn som ikke er mitt.. Han sa at det var han som var hoved eier, men han måtte ha med mitt navn siden vi er samboere og da vil forsikringen bli delt opp, så han slipper og betale høy sum den første gangen regningen kom.

 

Så idag så fikk jeg brev i posten om at de hadde tatt kreditt sjekk av meg. Jeg sa at jeg skulle ringe dem og høre, og da virket det som han ble veldig stresset, sa at det ikke var noenting. at han igjen har hovedansvaret for bilen og betalings ansvaret. Jeg tenkte på dette hele dagen. Og når han dro for en time siden bestemte jeg meg for og ringe if.

Det er JEG som står som hoved eier på bilen.

Det er JEG som står som betaler ansvarlig.

Det er JEG som nå har en ubetalt regning på nesten 10.000 kr som må betales innen den 9. ende september.

Det er JEG som får dritten om dette ikke betales.

Og det er ikke min bil engang!! Jeg har jo ikke førerkort engang!!!

 

Jeg har ikke skrevet under på en dritt, om noe jævla forsikring, jeg har ikke snakket med noe forsikrings helvette når han ringte de.

Han sendte kun en bekreftelses mld og skrev OK.

Og jeg så på sendte elementer på tlf at han hadde skrevet mitt navn og fødsels dato.

Han kommer hjem om ca 1-2 timer. Jeg er dritt forbanna.

Han løy jo til meg? Hvordan skal jeg ta dette opp med han?

Kanskje han er en sånn som lurer jenter, at han egentlig ikke Elsker meg? Men bare er ute etter og svindle? Jeg vet ikke, men har lest litt for mye her inne.. :s Hva hadde dere gjort? Har så sykt lyst og sende han en mld og skrive at jeg vet alt, men da får han jo tid på seg til og finne opp en løgn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ber du IF om å "produsere" frem noe DU har signert på. For det har de ikke, og kan derfor ikke kreve deg for penger. Og så forklarer du alt sammen.

 

Og for det andre - kvitt deg med den snylteren og svindleren du er sammen med...... Du trenger da ikke be om noen forklaring?!!! han har dummet seg loddrett ut, og satt deg som økonomisk ansvarlig for noe du ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert ikke kredittverdig selv. Uansett så hadde jeg ringt forsikringsselskapet å bedt til kansellere forsikringen, for den er ugyldig. De har ikke lov å selge en forsikring til en person som ikke har godkjent den. Ville tatt tak i dette først. Han dusten av en type er vel det minste problemet ditt, du vet vel hva du må gjøre med en sånn fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Du trenger vel ikke lengre TRO at han prøver å lure deg... Det er det jo helt klart at han gjør!

 

Sørg i hvert fall for å ordne opp med If, sånn at du ikke lengre har noe som helst med den bilen/forsikringen å gjøre!

Så kan du ta det opp med samboer... Hvis du gidder...

 

Jeg er IKKE en av de som stadig "anbefaler" jenter her inne til å flytte eller kaste ut samboeren. Men i dette tilfellet hadde jeg reist fort som faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk en mld på telefonen.. ( min telefon faktisk )

Det det står: takker for hyggelig telefonsamtale og ber med dette om din bekreftelse på at du har akseptert vårt tilbud om forsikring, Bekreftelsen gjøres ved og svare "OK" på denne sms. Mvh Hallvard, If skadeforsikring.

Der han svarer "OK"

 

Når jeg ringte de sa jeg også at jeg ikke har skrevet under på en dritt, og da sa de bare at det ble sendt en bekreftelse på sms og det var det som skulle til.

Han har jo visa kort? Som går ann og overtrekke? så da har han vel kreditt verdighet?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk en mld på telefonen.. ( min telefon faktisk )

Det det står: takker for hyggelig telefonsamtale og ber med dette om din bekreftelse på at du har akseptert vårt tilbud om forsikring, Bekreftelsen gjøres ved og svare "OK" på denne sms. Mvh Hallvard, If skadeforsikring.

Der han svarer "OK"

 

Når jeg ringte de sa jeg også at jeg ikke har skrevet under på en dritt, og da sa de bare at det ble sendt en bekreftelse på sms og det var det som skulle til.

Han har jo visa kort? Som går ann og overtrekke? så da har han vel kreditt verdighet?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ringt if og fortalt at jeg ikke hadde godkjent en slik overføring. Så lenge if ikke har pratet med deg og fått bekreftelse over en telefonsamtale eller ved underskrift, så har de ingen rettigheter til å sette forsikringen på deg.

Jeg fikk bilforsikringen til samboeren over til meg for 3 månder, da han slet med store regninger, de måtte ringe meg på min telefon å få bekreftelse, da måtte de også få hele persjon nummeret mitt som bekreftelse på at jeg var meg. 3 uker etterpå fikk jeg bekreftelse i posten som jeg måtte kvittere og sende inn igjen.

 

Tror jeg ville ordnet det først og fremst, uten å ta det opp med samboeren, for da kan han ikke prøve å hindre deg i det. Og når det var gjort, ville jeg fortalt at jeg viste sannheten, og om han ikke hadde en rimelig god forklaring, skulle han fint få pakket sakene sine og reist sin kos. Makan til idiot. Han har jo da løyet til deg, når han sier han er hovedansvarlig, og du finner ut at det er overført til deg, det er ikke annet enn løyn og faenskap det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekreftelse på melding er ikke godkjent bekreftelse, er faktisk ikke lovlig av if! Be dem slette avtala umidelbart, eller så anmelder du dem. Og anmeld han fyren for svindlings forsøk, slikt er ulovelig, og børe slås hardt ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt problemer med If, og skal aldri ha noe med de å gjøre igjen!

 

Kan ikke fatte at det skal være så enkelt og bli svindlet,at det bare er nok med å trykke ok på en sms??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pratet med if og det han selgeren har gjort er ikke lovlig.

Han jeg pratet med sa at han skulle prate med sjefen, så skulle han ringe meg opp igjen.

selgeren sendte også den mld til kjæresten min med privar nr.

dust..

kjæresten min kommer vel hjem snart. jeg skjelver... :(

jeg har aldri elsket noen så høyt, og aner ikke hva jeg skal gjøre.

vi har også vært prøvere i 3 mnd nå.

 

Han IF mannen sa også at kjæresten min ikke er kreditt verdig. Noe ikke jeg viste. Og at Statens veivesen nå har i sine papirer at det er min bil. At jeg har kjøpt den av kjæresten min..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg står som hovedeier på bilen. Og jeg har ikke pratet med If engang.

Det er kjærestn min som har gjort det.

Jeg har ikke skrevet under på noe. Bekreftelsen av kjøpet ble gjort på sms.

If mannen sa at han skulle ringe meg opp igjen om 5 min for en halvtime siden.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg regnet med! altså at han ikke var kredittverdig(jeg skrev litt lenger oppe). Har nemlig vært sammen med en slik sopp selv. Men han satte aldri noe på meg, men på flere av de andre familiemedlemmene sine. Må jeg si jeg begynte å lure når vi fikk masse regninger i farens hans sitt navn.

 

En mann som ikke er kredittverdig hadde ikke sluppet inn i mitt hus igjen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg, ikke la deg lure, klart han har vært uærlig med deg her, det første du gjør, før du prater med ham, er å ringe IF og be de slette forsikringen, ellers truer du med advokat, det der er strengt forbudt!!

 

Og for det andre, har du ikke fått med deg alle historiene de siste årene på menn som har drevet å svindlet damer??

 

Når han setter forsikringen på deg uten å spørre, kan han vel like gjerne ta kreditkort og forbrukslån over nett i ditt navn? Hørt om flere som har blitt lurt av det.. Sjekk opp telefonnummeret hannes på 1881, og se hvem det står på..

 

Og man trenger ikke være kredittverdig for å overtrekke visan, det følger automatisk med en kreditt på 5- 10 000.

 

Kom deg vekk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har lest tråden så langt, og jeg synes at du skal vente til i morgen med å gjøre/si noe til kjæresten. Han kan ha svindlet deg for mere enn denne forsikringen, og han kan ha svindlet flere enn deg.

Hold deg rolig i kveld og gå til poitiet i morgen og fortell alt sammen. Sjekk om de har ham i registeret sitt.

Trå varsomt, så du ikke får mere problemer enn nødvendig.

Huff, ikke bra...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du ikke er gravid enda. Du må da ikke finne på å få barn med han.

Du kan ikke eie en bil du ikke har skrevet under på at du eier og han har ingen rett til å kjøpe forsikringer eller annet i ditt navn.

I morgen drar du ned på politistasjonen og anmelder han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ringe han og hilse med at de bryter norsk handelslov, en sms bekrefter ikke at eieren av telefonen bekrefter. Med andre ord, If godtar svindel, og hjelper tydeligvis gledelig til med det.

 

Jeg hadde nok saksøkt både If og samboeren, og lagt ut bilen hans til salgs på finn, med hans nr på kontakt info, så får han ha det så godt. Bare fordi han ikke har kreditt så kan han ikke bruke deg på denne måten, ikke så lenge du ikke har godkjent det! Ikke vær dørmatta hans, sett ned foten, enten ordner han opp for seg, eller så får han flytte ut.

 

Desuten, man trenger ikke gå gjennom kredittvurderingen, samboeren min har ikke kreditt, men har da bilforsikring, reiseforsikring, innboforsikring, skadeforsikring og livsforsikring han. Han hadde en del gjeld når vi ble sammen, nå er den snart på null, men han fikk da likevel skrevet forsikring. Så det er ingen grunn til å sette ditt navn på forsikringen! Eneste grunnen jeg ser til at han har gjort det, er at han ikke har penger, eller ikke gidder å betale 10 000 kroner, og derfor overlater det til deg.

 

Er bra forsikringen ble annullert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Nei jeg har ikke pratet med han om det enda. Han kom for 10 min siden og er nå ute med bikkja.

Kommer vel om 20 min.

Hmm jeg kan vel si at jeg ikke skjønner så veldig mye nå.

Han viste meg ett brav om avtale giro, som er i hans navn?

Fra If.. datert 22 August.

Men if mannen jeg pratet med sa jo at bilen, forsikring, alt står i mitt navn.

at det er jeg som står som betalings ansvar?

Hæ?? Nå skjønner jeg virkelig ingenting? :s Jeg spurte kjæresten min hva regningen var på og han sa 600 kr. Men if mannen sa jo i tlf til meg, at den er på 8675 ( skrev feil sum i stad )

 

Hva faen skjer? håper på hurtig svar!!!!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...