Gå til innhold

Se hit! Ang barneselskap.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min sønn på 2,5år er innvitert i barneselskap til en som fyller 3år.

Det jeg lurer på er om det er vanlig at foreldre er med? Det sto ingenting i innvitasjonen..

Min sønn er jo bare 2,5 og selv om han er voksen for alderen er han skeptisk til folk han ikke kjenner så godt.

Han har kun "kjent" gutten 1 uke og vi har ikke møtt noen av foreldrene.

Jeg tenkte automatisk at en av oss skulle være med. Men så ser jeg det står "håper han har anledning til å komme". Og ble da veldig usikker.

 

Tenkte jeg skulle spør de om det, men ville høre hva som var vanlig først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det vært sånn ca. 50/50 om foreldrene er med eller ei. Er snakk om 3-4åringer. Er ikke godt å si hva foreldrene til denne gutten ser for meg, dette må nesten du som mor bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til dem og spør om det er greit du er der :)

Har aldri vært i en bursdag (med unntak av familiebursdager) der så små barn har vært uten foreldre. Men det er jo annerledes fra sted til sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i bursdager til barnet var rundt 3 år. Etter det gikk hun alene. Hun begynte i barnehage da hun var 2,5 år, så jeg var vel med på en 6-7 bursdager. Etter det gikk hun alene. Det var et par andre foreldre som var med(til de minste) for avdelingen vår var fra 3-6 år.

Jenta mi var den eneste som ikke var 3 da hun begynte der, så synes det var greit å være der de første mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var eldste i bursdag til en som ble 4 år men eldste ble ikke 3 før noen uker etterpå. Pappaen var med henne, var også en del barn uten foreldre men tror de var 4 år. Har erfaring herfra at fra de er 4år er ikke foreldrene med, så lenge barnet selv vil. Vi hadde 4års dag for eldste igår, de var i alt 9 barn utenom henne. en som ikke blir 3 før i november( han var har alene men vi kjenner han fra før) Ellers var de andre 06 og 07 barn og alle var der alene.

 

Det var også 2 jenter som akkurat hadde begynt i bhg, hun ene moren var her en liten stund før hun gikk, men så er det veldig stor forskjell på en som er 2,5år å en på 4år.

 

Du kan jo ringe moren å høre, jeg sa hvertfall til foreldrene til de 2 jentene at de måtte bare være her vist de ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde fått panikk om jeg hadde fått 10 2-3 åringer på besøk uten foreldre!! :P Når jeg inviterer rekner jeg med at foreldrene er med iallfall til de er 4, eller helst 5! Er bare kos om de er med senere også! Lager alltid en ekstra kake til foreldrene jeg!;)

 

Hadde helt klart blitt med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med eldste nesten til hun var 5 år. Hun ville ikke gå alene. Spurte bare om det var greit jeg ble med. Noe det var. Moren var bare glad for ekstra hjelp til å passe på alle barna.

Den neste bursdagen var hos en nabo og da turte hun gå alene. Fant da ut at det var greit så har gått alene siden.

Ikke alle unger er trygge på å vare alene fra de er så små.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barna bruker bleie og trenger hjelp til nesten alt så skal selvfølgelig foreldrene være med.

 

Tror grunnen til at de skriver det sånn er for at foreldrene ikke skal tenke at det er full oppvartning til de, og, kanskje litt kaffe og kjeks, men ikke mat og kaker ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen.

Hadde ikke ventet meg full oppvarting, lurte bare på hva som var vanlig.

 

Sa jo ja uten å tenke meg om, sambo er ikke hjemme da og lillebror er ikke mer enn 1 mnd. Tror vi må melde pass, er ikke så gira på å være med masse ukjente folk og ny baby med amming osv osv.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...